هفته پيش گزارشات زيادي در مورد سئو وجود داشت كه گوگل با پررنگ كردن مقالات دقيق و كامل در نتايج جستجو آن را انجام داد.ما از گوگل درباره اين سوال كرده بوديم.
گوگل چي گفته ؟
سخنگوي گوگل بهمون گفته "وقتي مناسب باشد(مطرح شود)،ما انجام ميدهيم و براي بالا آوردن بهترين كيفيت محتوايي بادوام به عنوان بخشي از نتايج جستجوي كلي سئو ادامه خواهيم داد."
گوگل گفته كه برنامه نويسي كه در همكاري با نوعي از محتوي تغيير يافته استفاده ميشود،و اينكه شبيه به دليلي براي اين است كه چرا ابزارهاي رديابي سقوط(ضرري) را در مقالات دقيق و كامل سئو نشان ميدهد.
مقالات دقيق و كامل چي هستند؟
مقالات دقيق و كامل در سال 2013 به عنوان راهي براي پررنگ كردن فرم طولاني تر محتوي سئو از اينكه چه چيزي براي سازماندهي كردن و منابع كيفيت بالا ظاهر ميشود شروع شد.موقع شروع كردن،گوگل اين محتوي را در اين بخش برچسب شده"مقالات دقيق و كامل"در نتايج جستجو نشان داده.در 2015،گوگل برچسب را برداشت و تضاوير كوچك را توسط رابط ضميمه كردند.
ابزارهاي رديابي چه چيزي را نشان ميدهند:مردم در Moz گزارش كردند كه مقالات دقيق و كامل از نشان دادن نتايج جستجوي سئو به طور كامل خودداري كردند.
بنابراين،بعد از همه ي نامنظمي آخر هفته،ما 0% از مقالات دقيق و كامل در اين صبح را ميبينيم.هيچ اثري از 3 پك هايي كه شمارش صفحات 1 تا 12 را بالا بردند نيست.يا تست هستند يا اكنون كاملا يكي هستند.
Fiveblocks،شركت ديگري كه اين مسيرها را رديابي ميكند،همچنين تائيد كردند كه دور شدند:
به واسطه تيم جستجوي ما و شانسمون 500 داده طي روزهاي گذشته جمع آوري شده.اسكرين شات از شركت هاي خاص بعدا ميايد.
Ari Roth از FiveBlocks به من داده اي را از ابزار IMPACT نشان داد كه شروع كاهش ها را در 6 مارس نشان ميداد.
اين اولين بار نيست كه گوگل مشكلاتي را در نشان دادن مقالات كامل و دقيق داشته.چند سال پيش آنها براي 17 روز گمشده بودند.
آيا انها دور شدند؟
ما با دقت مقالات دقيق و كامل سئو را رديابي نميكنيم اما وقتي من براي موضوعاتي مثل (عطارد) جتسجو كردم من بعضي مثال ها از جزئيات،فرم طولاني،بادوام بودن محتوي ديدم.بعضي از آنها حتي اسكرين شات مثالهاي ما را در سال 2015 نشان ميدهد.
اما Roth اسكرين شاتي از جستجو براي آمازون در هفته پيش فرستاد.نتايج اصلي در مقاله هاي دقيق و كامل بود كه نتايج حستحوي گوگل را به صورت طولاني نشان نمي دانند.
اينجا اسكرين شات از نتايج اصلي كه مقالات سئو را بواسطه Verge, Wired and Gizmodo وجو دارد نشان ميدهد.
نتايج فعلي به جاي پيوندها بر حسب صفحات اجتماعي آمازون و سايت هاي خودمان.
چرا بايد مراقب باشيد؟
براي ناشران،اين البته ميتونه معني سقوط در تجارت(خريد و فروش)به واسطه گوگل اگر اين به اندازه طولاني محتوي با دوام يا دقيق و كامل را نشان ندهد باشد كه بارها و بارها يا به همان انداره يك بار براي اصمينان پيدا كردن از پرس و جوها صورت گرفته باشد.
براي بقيه،مثل شركت هاي بزرگ مثل آمازون كه پوشش مطبوعات را جذب ميكند،اين ميتونه به معني تجارت بيشتر براي دارايي خودشان و فعاليت اجتماعي شان باشد.
و بر اساس پوشش خبري رتبه بندي شده سئو ،اين ميتونه در بخش شهرت برندها مقداري كمك كند.
عنوان هاي آمازون را كه رتبه بندي شده بودند قبول كنيد،براي مثال:"رفتار زشت در $175 بيليون در بازار آمازون." "چرا اينقدر
سخت كه از آمازون رهايي پيدا كنيد" و "من سعي كردم آمازون را از زندگيم مسدود كنم،اما اين غيرممكن بود."
اما مقاله Rolling Stoneكه براي عنوان رنبه بندي شده(بانكي در آمريكا):شكست خوردن درست نيست.