هر چقدر ويژگي هاي رابط كاربري طراحي سايت متداول و رايج تر باشد احتمال درك مستقيم كاربران بيشتر است. كه ويژگي براي ظاهر بلاگ ها هم صدق مي كند. هدف شما بايد راهبري قوي در بالاي صفحه به همراه طبقه بندي مطالب سايت، عنوان هاي قابل رويت و سپس متن اصلي مقاله باشد. از مدل هاي كارامد پيروي كنيد و براي الهام گرفتن به سايت هاي ديگر مراجعه كنيد.
براي طراحي سايت و بلاگ ها شما مي توانيد به بلاگ هاي ساده ي ديگر و حتي مجله هاي انلاين مراجعه كنيد تا ببنيد انها از چه عناصري استفاده مي كنند. اگر شما چيز جالبي در بين هزاران وب سايت مشاهده كرديد، ان مي تواند يك سر نخ براي استفاده كردن در وب سايت شما باشد. اما شما بايد قرارداد هاي استاندارد را نيز براي طراحي سايت خود در نظر بگيريد. براي مثال، صفحه ي جست و جوي گوگل طي چندين دهه اساسا يكسان باقي مانده است. با وجود اينكه مقدار كمي از ان تغيير كرده است اما بخش بزرگي از ان هيچ تغييري نكرده است.
قرارداد هاي خود را ثابت نگه داريد و ناگهان طراحي سايت خود را به طور كلي و بدون هيچ راه برگشتي تغيير ندهيد. وقتي كه طراحي سايت شما براي مدت طولاني انلاين و وجود داشته باشد، مي توانيد مطمئن باشيد كه بسياري از مردم با قرارداد ها و استاندار هاي شما اشنا شده اند. سعي كنيد انها را زياد تغيير ندهيد.
در نظر گرفتن اين راه حل ها و روش ها تنها مقدمه اي براي سهولت يادگيري مي باشد. بنابراين، عملي كردن انها ضروري مي باشد. اگر به دنبال مطالب بيشتري براي مطالعه هستيد، به مقاله هاي ديگر سايت ما مراجعه كنيد.