جمعه ۱۱ آبان ۰۳

نحوه ايجاد و تاييد خبر نامه ايميل قبل از ارسال ( قسمت سوم )

۱۱ بازديد

آماده سازي اوليه خبرنامه ايميل

آيا تمامي موارد ذكر شده را در قسمت بدنه خبرنامه ايميل طراحي سايت خود مي‌گنجانيد؟

  • هويت برند
  • نويگيشن (Navigation) بالاي طراحي سايت
  • پيوند به وب سايت شما
  • لينك هاي رسانه هاي اجتماعي
  • دكمه هاي اشتراك گذاري
  • اطلاعات تماس
  • لينك نسخه وب پيج (Webpage)
  • پيوند به نسخه ساده متن
  • لينك لغو اشتراك در طراحي سايت
  • جزئيات شركت و آدرس فيزيكي
  • نشانه هاي شخصي
  • محتواي هوشمند
  • تصاوير بهينه شده
  • متن جايگزين
  • سرتيتر طراحي سايت
  • زبان عملياتي
  • پيوند به مقالات
  • سي تي اي ها (CTAs)
  • كدهاي رديابي

نكته: بهتر است از طراحي سايت هاي آنلايني كه از آن ها براي ساخت الگو و پست كارت هاي متنوع استفاده مي شود، بهره ببريد.

طراحي ايميل

  • ايميل خود را طراحي كنيد
  • درست مانند محتوا، ماموريت و هدف شما، قوانين طراحي را نيز در بر مي گيرد. اگر خبرنامه ايميل طراحي سايت شما تنها جنبه معرفي دارد، بنابر اين طراحي استفاده شده در آن بايد طبيعي و ساده باشد. اگر ايميل شما بخشي از نقشه يا طرح بازاريابي براي فروش محصولات است، بنابراين ايميل به كار رفته بدون شك بايد شامل تصاوير جذاب و سرتيتر هاي گيرا باشد.
  • علاوه بر اين، ترتيب بلوك و جدول ها نيز در اين نوع ايميل ها متفاوت است. اگر تخفيف بزرگ يا پيشنهاد ويژه اي براي مدت زماني خاص وجود داشته باشد، بايد آن را در بخش بالاي خبرنامه طراحي سايت قرار دهيد تا بتوانيد توجه مشتركان خود را فوري جلب كنيد. اگر ايميل مورد نظر برنامه اي براي يك رويداد باشد، بايد CTA را در انتهاي ايميل خود نمايش دهيد.
  • طراحي خبرنامه هاي ايميل طراحي سايت خود را در راستاي اهداف خود قرار دهيد. اگر نياز به CTA هاي چشمگير داريد، از تصاوير زيبا و چشمگير استفاده كنيد. چندين نكته مهم:
  1. طراحي خود را بخشي از برند خود كنيد. از لوگو، تگ لاين، شعار، عبارت هاي گيرا يا رنگ‌هاي كمپاني و شركت خود استفاده كنيد.
  2. خبر نامه ايميل خود را در راستاي وب سايت خود تنظيم كنيد
  3. بين بخش گرافيكي، اطلاعاتي و طراحي خود تعادل ايجاد كنيد. وجود متن زياد در خبرنامه ايميل خسته كننده به نظر مي‌رسد. همچنين استفاده از تصاوير زياد نيز همين طور است. سعي كنيد طرحي را مورد استفاده قرار دهيد كه پيش از اين آزمايش خود را پس داده است. استفاده از محتوا در ايميل ايده اي خوب به نظر مي رسد، اما نه خبرنامه‌ها. به طور عمومي، خبرنامه هاي ايميل 600 پيكسل پهنا هستند، بنابراين بهتر است در خبرنامه هاي ايميل خود تنها از يك رديف خاص استفاده كنيد.
  4. محتواي قرار گرفته درون فضاي سفيد، خوانايي بسيار بالايي ندارد.
  5. از CTA هاي چشم گير استفاده كنيد.
  6. از قالب هاي موبايل دوستانه استفاده كنيد.
  7. قالب خبر نامه ايميل طراحي سايت خود را در مرورگرهاي مدرن نيز بررسي كنيد.
  8. نسخه وب را فراموش نكنيد.
  9. نسخه متن ساده را نيز به خاطر بسپاريد.

تست ايميل

قدرت تست ايميل را دست كم نگيريد. حتي كوچك ترين فرصت ها براي بهبود و پيشرفت ايميل‌هاي خود را دست كم نگيريد. در ادامه، چك ليستي كوچك براي شما مهيا كرده ايم كه قبل ازفشردن دكمه ارسال، خبرنامه ايميل طراحي سايت خود را با اين چك ليست مقايسه كنيد تا تمامي موارد را در آن به كار برده باشيد.

تهيه ايميل نهايي

  • آيا اصلاحات لازم را انجام داده ايد
  • آيا كپي خود را فرمت كرده ايد ؟
  • آيا تمامي لينك ها را بررسي كرده ايد - آيا لينك هاي مورد نظر فعال هستند و قرار است در مكان مناسب خود ارائه شوند؟
  • آيا تمامي تصاوير در مكان مناسب قرار گرفته اند؟
  • آيا سي تي اي ها به طور مناسب كدگذاري شده اند؟
  • آيا فونت استفاده شده به اندازه اي بزرگ است كه در تمامي مرورگر ها مانند دستگاه هاي موبايل نيز به راحتي خوانده شود؟
  • آيا زبان به كار رفته براي مخاطبان هدف مناسب است؟
  • آيا موضوع مورد نظر با محتواي ايميل هم خواني دارد؟
  • آيا متن به كار رفته قبل Header طراحي سايت خوب و آموزنده است؟
  • آيا كدهاي رديابي را به درستي تنظيم كرده ايد؟
  • آيا خبرنامه ايميل داراي اندازه و عنوان مطلوب است ؟
  • آيا خبر نامه ايميل خود را به غير از كروم در مرورگر هاي ديگر مانند اينترنت اكسپلورر نيز تست كرده ايد؟
  • آيا ايميل را در ميان ارائه دهندگان ايميل نيز تست كرده ايد؟
  • آيا ايميل را در ميان پلتفرم‌هاي مختلف موبايل نيز تست كرده ايد؟
  • آيا ايميل خود را از طريق Spam Checker نيز تست كرده ايد؟
  • آيا نسخه ايميل را براي خودتان نيز ارسال كرده ايد؟

ايميل را تجزيه و تحليل كنيد

پس از بررسي تمامي موارد، زمان آن نيست كه به خود استراحت دهيد؛ بلكه وقت آن است كه ايميل مورد نظر را تحليل كنيد. البته، انجام اين مرحله قبل از دريافت فيدبك ها و جزئيات با ارزش كمي زمان بر است. به ياد داشته باشيد كه همواره فضاي خالي براي رشد و بهبود استراتژي بازاريابي وجود دارد. اگر شما نيز روش ها و راه هايي را براي بهبود خبرنامه ايميل مي شناسيد، با ما در ميان بگذاريد

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/60/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.