پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۸ ۲۳:۱۴ ۱۲ بازديد
محتواي ايميل
هدف در اين قسمت مشخص كردن نوع محتوا است.
اگر قصد ارسال به روز رساني ساده خبرنامه خود در طراحي سايت راداريد، تنها كافي است موارد زير را به ايميل خود بيافزاييد.
عنوان، تصوير، لينك هاي مربوطه و موارد گزيده.
اگر محتواي مورد نظر از نوع كمپين ايميل است كه هدف آن افزايش CTR طراحي سايت است ، بنابراين نياز است تا نگاه ويژهاي به بخش انگيزشي و CTA ها داشته باشيد. موارد به كار رفته در بخش بدنه ايميل بستگي به شخص خودتان دارد. با اين وجود، برخي بخش ها براي تمامي برنامه هاي ايميل ضروري و مشترك هستند:
- هويت برند. اين بخش ميتواند لوگوي طراحي سايت يا نام برند شما باشد. بهتر است در تمامي خبرنامههاي ايميل خود اين بخش را در نظر بگيريد.
- ناوبري يا Navigation كوچك طراحي سايت . اين بخش معمولا در امامي خبرنامههاي ايميل مورد استفاده قرار ميگيرد و شامل لينك يا پيوندي به بخش مورد نظر در وب سايت شما است.
- پيوند يا لينك وب سايت شما
- بهتر است آدرس يا لينك شبكه هاي اجتماعي خود را در پايين صفحه طراحي سايت قرار دهيد.
- اشتراك گذاري. اگر حقايق پيشنهادات جالبي در خبرنامه ايميل خود داشته باشيد، خوانندگان بايد فرصتي براي به اشتراك گذاشتن آن با ديگران داشته باشند.
- اطلاعات تماس: شامل اسكايپ، تلگرام، واتساپ وايبر يا لينكي به قسمت چت آنلاين در وب سايت شما باشد.
- آدرس حقيقي يا فيزيكي. اين نوع از اطلاعات ميتواند با وجود شبكههاي اجتماعي منسوخ شده باشد، اما با اين وجود ملاقات رودررو با مشتركان ميتوانند يكي از بهترين راهها براي افزايش محبوبيت و هويت برندتان نباشد. بنابراين نياز است تا اين بخش را نيز در خبرنامه ايميل طراحي سايت خود بگنجانيد.
- لينك به وب پيج
- لينك به نسخه متن ساده. اين بخش يكي از مهم ترين بخش ها در خبرنامه ايميل است، زيرا مانند پشتيباني براي خبرنامه ايميل شما است.
- پيوند Unsubscribe به خوانندگان و مشتركان اجازه مي دهد از دريافت ايميل هاي آتي خودداري كنند.
- نشانه هاي شخصي. اين گزينه براي افرادي كه از نرم افزارهاي بازاريابي پيشرفته استفاده مي كنند كاربرد دارد. درست مانند محتواي هوشمند، اين گزينه به شما كمك مي كند تا خبرنامه ي طراحي سايت شما حالت شخصي تر و جذاب تر داشته باشد.
- تصاوير بهينه شده. عكس ها و آيكون ها درست مانند آهنربا هستند - اين عوامل قابليت اين را دارند كه توجه مشتركان را به خود جلب كنند. و به همين دليل نياز است تا بر روي اين مورد تمركز كنيد. استفاده از تصاوير زياد باعث ميشود خبرنامه ايميل شما سنگين و خسته كننده به نظر برسد، در حالي كه عدم وجود تصوير نيز خبرنامه شما را به طور كلي از بين ميبرد. همواره به ياد داشته باشيد تا تصاوير خود را بهينه سازي كنيد: هيچ فردي تمايل ندارد تا ايميلي سنگين دريافت كند.
- Alt text يا متن جايگزين. اگر خبر نامه ايميل طراحي سايت شما داراي تصوير است، بنابراين بايد متن جايگزين نيز داشته باشيد. زيرا تمامي اين موارد به يكديگر متصل هستند. درست مانند نسخه ساده اي از تصوير، متن جايگزين نيز مي تواند در صورت عدم بارگذاري مناسب تصوير، توضيحات آن را براي خوانندگان نشان دهد.
- سرفصل هاي واضح و جذاب
- زبان عملياتي در صورت نياز
- پيوند و لينك هاي مورد نياز به صفحه لندينگ، مقالات، آموزش و راهنمايي.
- Call to Action. حتي اگر در ايميل هاي تبليغاتي خود محصول خاصي را معرفي نمي كنيد، بايد اين بخش را در خبرنامه ايميل خود بگنجانيد. دكمه ها (Buttons) بايد در تضاد با عناصر پس زمينه و پيش زمينه باشند.
- آخرين مورد، كد رديابي است (Tracking code). در اين بخش، جادوي تحليل و بهبود استراتژي بازاريابي شروع به كار مي كند. بنابراين فراموش نكنيد تا كدهاي رديابي طراحي سايت را به طور مناسب تنظيم كنيد.
به غير از موارد ذكر شده، موارد بسيار زياد ديگري نيز هستند كه بايد آن ها را در نظر بگيريد، اما مواردي كه ذكر شد جزو مهم ترين آن هاست
آيا شما تمامي موارد بالا را در قسمت بدنه ايميل خود در نظر مي گيريد؟