سايت هاي هك شده، اسپم يا هرزنامه هاي توليد شده توسط كاربران و لينك هاي اولويت بندي شده در سال 2018 نشان مي دهند:
شركت گوگل ادعا مي كند كه تنها كمتر از يك درصد از سايت هاي سئو ي بازديد شده در آن، جزو موارد اسپم يا هرزنامه هستند.
شركت گوگل هفته گذشته گزارشي را منتشر كرد تا پيشرفت هايي را در رابطه با محتواهايي نشان دهد كه در جهت دستكاري الگوريتم هاي سئو ي خود و آسيب رساندن به كاربران توليد شده است. اين شركت همچنين از مديران وب، توسعه دهندگان و كاربران مي خواهد تا از منابع خود براي جلوگيري از توليد چنين محتوايي استفاده كنند.
چرا بايد مراقب باشيد؟
برخي از روشهايي كه گوگل بر در تلاش براي جلوگيري از اسپم ها به كار گرفته است، آگاهي و توانمندسازي توسعه دهندگان با استفاده از ابزارهايي است كه سلامت سئو را در صفحات خود اجرا و چك مي كنند. صاحبان وب سايت از طريق اين منابع مي توانند به بهترين شيوه ها آگاهي پيدا كنند و از اين طريق، كانال ها و وب سايت هايي كه داراي محتواي مضر هستند را گزارش كرده و اين وب سايت ها و كانال ها را به كاربران خود اطلاع دهند.
براي جلوگيري از بازگشت كاربران و كليك كردن بر روي چنين محتوايي و همچنين خريد تبليغ كنندگان، نياز است تا شركت گوگل، سيستمي ايمن براي جستجوي اطلاعات سئو خود فراهم كند. نتايج جستجويي كه توسط وب اسپم ها پر شده است، براي تجارت و همچنين شركت گوگل مضر است.
در ادامه، به بهترين نكات برجسته در رابطه با گزارشات وب اسپم ها در سال جاري اشاره مي كنيم:
همان طور كه گفته شد، شركت گوگل ادعا كرد كه كمتر از يك درصد از كاربران از طريق نتايج جستجو سئو به وب سايت ها و صفحات اسپم منتقل شدهاند.
سايت هاي هك شده
سايت هاي هك شده سريع تر كشف مي شوند و قبل از اين كه اين سايت ها بتوانند به كاربران آسيب برسانند شركت گوگل آن ها را رديابي مي كند. شركت گوگل همچنين به ما يادآوري مي كند: در حالي كه ميزان سايت هاي هك شده و اسپم ها را به طور چشمگيري كاهش داده ايم، اما با اين وجود وب سايت هاي هك شده همچنان به عنوان يك مشكل امنيتي سئو مهم تلقي مي شوند.
نزديك به 180 هزار گزارش اسپم توسط كاربران تاييد شده است كه اين مقدار تقريبا دو برابر سال پيش است و نزديك به 64 درصد از اين گزارش ها مورد بررسي و اقدام هاي لازم قرار گرفته است.
تاثير اسپم ايجاد شده توسط كاربران، بلاگ ها و ساير پلتفرم هاي ديگر نزديك به 80 درصد كاهش داشته است.
نزديك به 4 ميليون پيغام مرتبط با اقدام هاي انفرادي ، از طريق كنسول جستجوي سئو به صاحبان وب سايت ها منتقل شده است (اين مقدار در سال 2017 برابر با 6 ميليون بوده است).
شركت گوگل گزارش خود را با تأكيد بر مشاركت خود با جستجوگرها، برنامه نويسان و صاحبان سايت و با برگزاري رويدادي به شش زبان زنده دنيا ارائه داده است.