آيا نياز است تا بدانيد كه چگونه يك خبرنامه ايميل در طراحي سايت ايجاد كنيد؟ هر فردي كه صاحب وب سايت است حداقل يك بار از خود اين سوال را پرسيده است.چه صاحب يك وبلاگ ساده با بهروزرسانيهاي گاه به گاه باشيد، يا داراي مجله آنلاين با داستان هاي ساعتي باشيد، به احتمال زياد شما نيز جزو افرادي هستيد كه يك كمپين ايميل را به صورت منظم اداره مي كنيد.
مشتركان
جمعآوري مشتركان در طراحي سايت يكي از رايج ترين كارها در دنياي اينترنت است؛ تمامي افراد اين كار را انجام مي دهند. حتي (GDPR مخفف عبارت General Data Protection Regulation به معني «مقررات محافظت از دادههاي عمومي» است.) قانون GDPR در پارلمان اتحاديه اروپا به تصويب رسيده و به همين خاطر در كشورهاي عضو اين اتحاديه و كشورهاي وابسته لازمالاجرا است. اتحاديه اروپا در سالهاي گذشته همواره قوانيني را براي حفظ حريم خصوصي و جلوگيري از سوءاستفادهي شركتها از دادههاي شخصي كاربران به تصويب رسانده است. حالا اين قانون، دست شركتها را براي سوءاستفاده از دادههاي شهروندان اروپا، تا حد زيادي ميبندد.
قانون GDPR
طبق اين قانون، شهروندان اروپايي مالك دادههاي خود هستند و شركتهايي كه اين دادهها را جمعآوري ميكنند، براي اين دادهها از حق مالكيت بهره نميبرند.GPDR نيز موفق نشد تا به افراد را از انجام اين كار منع كند يا سرعت آن ها را آهسته كند. با وجود موانع بسيار زياد، كمپين هاي ايميل همواره در حال رشد هستند. اين كمپين ها، در واقع ابزار هاي زمان سنجي براي اطلاع رساني به خوانندگان و مشتركان، به روز رساني و همچنين افزايش نرخ تبديل (منظور از نرخ تبديل اين است كه وقتي كاربري از وبسايت شما بازديد ميكند، همان اقدامي را انجام دهد كه شما از او ميخواهيد.)
اين هدفگذاري ميتواند براي هر طراحي سايت متفاوت باشد. مثلاً در يك وبسايت، شما از بازديدكنندگان ميخواهيد در خبرنامه ايميلي عضو شوند، يا در وبسايت شما اكانت بسازند. شايد اين اقدام در وبسايتي ديگر به منزله خريد، دانلود اپليكيشن يا اقدامي كاملاً متفاوت باشد. مهم اين است كه براي هر صفحه از سايت خود، هدفي را تعيين كنيد و از كاربران بخواهيد بسته به آن هدف، كار خاصي را انجام دهند.) و فروش كالا ها هستند.
اصول ايجاد خبرنامه
دانستن اصول ايجاد پيام خبرنامه ايميل در طراحي سايت ، مانند قلب و روح هر كمپين ايميل آنلاين است. اگر احساس مي كنيد اطلاعات كافي در رابطه با اين فرايند نداريد يا مواردي را در ايجاد آن از قلم انداختهايد، راهنماييهاي اين پست مي تواند منبعي مفيد براي شما باشد. اين پست، شاخصه هاي كليدي و ضروري را مورد پوشش خود قرار مي دهد و دو مورد از بهترين چك ليست ها را در اختيار شما قرار مي دهد.
اهداف ايميل
بر روي اهداف خود تمركز كنيد.
بهتر است اين مقاله را با يكي از ابتدايي ترين موارد شروع كنيم: هدف خود را مشخص كنيد. تقريباً تمامي برنامهريزيها با اين جمله شروع مي شود و ممكن است كه كمي كليشه اي به نظر برسد، اما انواع مختلفي از خبرنامههاي ايميل طراحي سايت وجود دارد كه شامل:
- اطلاعيه ها
- خوش آمد گويي ها
- آموزش ها و نكات مربوط به ايميل
- مجلات ديجيتال
- داستان هاي مربوط به مشتريان و برند مورد نظر
- كارت هاي تخفيف
- ايميل تاييد
- تبليغات
- ايميل دريافتي
- پيگيري هاي فروش
- درخواست هاي بررسي
- دعوت نامه ها
- ايميل به روزرساني محصول و... است.
چند سوال
آيا مي خواهيد به مشتركان خود در مورد به روز رساني وبلاگ خود اطلاع دهيد؟ آن ها را به رويدادي كه قرار است در آينده برگزار شود دعوت كنيد؟ ايا مي خواهيد توجه مشتريان خود را به تخفيف هاي فروشگاه اينترنتي خود جلب كنيد؟
بنابراين بهتر است قبل از شروع هر كاري از خود اين سوال را بپرسيد: هدف من چيست؟
تمامي امور مربوط به وب سايت مانند طراحي، محتوا، تصاوير و پيام هاي انگيزشي، بسته به هدف و ماموريت شما ساخته مي شوند. بنابراين، اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه ذهن خود را متمركز كنيد و اهداف خود را مشخص كنيد.