استفاده از تصوير به عنوان پس زمينه براي طراحي سايت ، روز به روز ارزش و محبوبيت بالاتري پيدا ميكند. شكست دادن تصاوير خوب، كار ساده اي نيست. اين تصاوير باعث فروش بالاي سايت شما و افزايش بازديد مي شوند و همچنين بهترين روش براي نشان دادن محصول شماست.
اما جمله بالا به آن معنا نيست كه مي توانيد از هرگونه تصوير قديمي استفاده كنيد.
بايد از چه نوع تصويري استفاده كرد؟
عوامل مختلفي وجود دارد كه به هنگام برنامه ريزي براي طراحي تصوير وب سايت خود بايد آن ها را در نظر بگيريد - سايز و اندازه، رنگ، منظم بودن تصوير و فضاي قرار گيري آن.
قانون شماره 1
هنگام استفاده از عكاسي، به خصوص عكس هاي بزرگ اين است كه كيفيت عكس حائز بيشترين اهميت است.لزومي نيست تا تنها از عكس هاي مستطيلي شكل استفاده كنيد؛ بلكه تنها كافيست تا از بهترين و مناسب ترين عكس هاي موجود براي يك پروژه طراحي سايت استفاده كنيد. عكس ها همواره بايد داراي بالاترين كيفيت، وضوح بالا (بدون پيكسل كردن) باشد. با اين وجود بايد زمان بارگذاري و بهينه سازي تصوير را نيز در نظر داشته باشيد، تا اين دو عامل زمان زيادي از كاربران وب سايت شما نگيرد. اطمينان حاصل كنيد كه به تصاوير شما به درستي بهينه سازي شده است و داراي اندازه و سايز مناسب مي باشد؛ به طوري كه هنگام بازديد افراد از سايت شما، دچار مشكلات بارگذاري تصاوير نشويد.
تصاوير پس زمينه، مي بايستي پيامي را كه سايت شما سعي در انتقال آن دارد، تصوير سازي كند. استفاده از يك تصوير زيبا كافي نيست؛ بلكه تصاوير مورد استفاده بايد با محتواي طراحي سايت شما هم خواني داشته باشد.
به قالب بندي تصاوير خود به خوبي فكر كنيد.
آيا تصوير مورد استفاده شما مورد علاقه اكثريت افراد است؟ برخي از بهترين طراحي وب سايت ها كه بر اساس تصاوير موجود آن ها را دسته بندي كرده ايم شامل تصاويري از چهره ها و پس زمينه هاي زيبا، محصول شركت و تصاويري از صحنه هاي قابل توجه است.
آخرين و كم اهميت ترين موردي كه هنگام تصميم گيري در رابطه با تصوير پس زمينه خود بايد آن را در نظر بگيريد، قرار دادن نوشته يا لوگوي شما در تصوير پس زمينه است. به غير از موارد ذكر شده، قصد نمايش چه مواردي در پس زمينه خود را داريد؟ آيا فضاي مورد نظر طراحي سايت در كنار آن براي قرار دادن اين اطلاعات وجود دارد؟
هنگام ساخت تصوير، همواره اين سوالات را در ذهن داشته باشيد. اگر مي خواهيد فضاي تاريك يا روشن را براي نوشته هاي خود در نظر بگيريد، اين فضا نبايد تضاد زيادي با ساير فضا هاي طراحي سايت داشته باشد. در بسياري از موارد، بهتر است از قرار دادن متن يا لوگو در قسمت بالاي تصوير خودداري كنيد.
رنگ
تصميمگيري در مورد تون (Tone) عكس، يكي از اولين انتخاب ها در طول اين مسير است.
آيا قصد داريد از تصاوير زنده و پر جنب و جوش استفاده كنيد؟ يا ترجيح مي دهيد كه تنها از تناژ سياه و سفيد در تصاوير طراحي سايت خود استفاده كنيد؟ پاسخ سوالات بالا بستگي به حال و هواي وب سايت شما و پيام و هدف مورد نظر شما دارد. از تصاوير رنگي براي نشان دادن زندگي، پويايي صحنه هاي زيبا استفاده كنيد. عكس هاي سياه و سفيد مي تواند روشي دراماتيك براي نشان دادن افراد يا چهارچوبهاي ثابت باشد.
بهتراست تا در رابطه با ميزان روشنايي تصاوير پس زمينه خود نيز تصميم گيري كنيد. ميتوانيد از تصاوير خنثي، يكنواخت يا تصاوير پس زمينه با كيفيت بالا و تضاد كم تر استفاده كنيد. اين نوع از جاذبه هاي رنگي به شما اجازه مي دهد فضاي بيشتري در پسزمينهي طراحي سايت خود در اختيار داشته باشيد و متن مورد نظر خود را راحت تر به آن اضافه كنيد. در عين حال، استفاده از اين تصاوير نسبت به تصاوير سياه و سفيد داراي تفاوت هايي است. هنگام استفاده از تصوير يكنواخت، بهتر است نوع تصوير خود را با توجه به زمينه و معاني رنگ در نظر بگيريد.