جمعه ۱۱ آبان ۰۳

استفاده از جاوا اسكريپت براي انتشار محتوا

۱۲ بازديد

آزمايش صفحات وبسايت

بهتر است همواره از ابزارهاي اختصاصي گوگل و منابع شخص ثالث براي آزمايش صفحه وب سايت خود استفاده كنيد تا بتوانيد html ارائه شده را مشاهده كنيد و از اين طريق بتوانيد مطمئن شويد تمامي محتواي مورد نظرتان در صفحه وب سايت منتشر شده است و از سئو ي مناسب برخوردار است .

گوگل

گوگل، راهي بسيار طولاني براي ارائه جاوا اسكريپت پيموده است و به دليل چارچوب هاي متنوع جاوا اسكريپت كه هرروزه بيشتر و بيشتر براي انتشار محتوا مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بسيار مهم است تا اطمينان حاصل كنيد كه گوگل مي‌تواند تمامي محتواي مورد نظر سئو را به دقت بر روي صفحه وب سايت منتشر كند. اگر به دلايلي گوگل نتواند با دقت تمام صفحات شما را ارائه دهد، بنابراين ممكن است برخي از محتواي مورد نظرتان منتشر نشود و در بدترين حالت، ممكن است بخشي از محتواي اصلي كه در واقع مهم ترين بخش مطالب مورد نظر شماست، انتشار داده نشود.

در ابتدا، اگر با نحوه ارائه جاوا اسكريپت در گوگل آشنا نيستيد، اين ويديو مي‌تواند خلاصه بسيار مفيدي را به شما ارائه دهد. نحوه كار به اين صورت است كه گوگل، صفحه را كرال يا خزش (خزنده ها ( Robots- Spider-Crawler) در اصل نرم افزارهاي تحت وبي هستند كه با الگوريتم هاي هوشمند و پيچيده اي كه موتورهاي جستجو براي آنها تهيه كرده اند وارد صفحات وب مي شوند . اين كرولر ها با ديدن لينك هايي كه در اين صفحات مشاهده مي كنند بيكار ننشسته و به آن لينك ها ميخزند . و ممكن است باز مجددا در آن صفحات , لينك هاي ديگري باشد كه به همين صورت اين خزيدن ادامه پيدا مي كند .) مي كند و آن را به بخش پردازنده براي ارائه محتواي سئو ارسال مي‌كند.

زمان نشان دادن صفحات استاتيك

Html پايدار يا استاتيك هنگامي نشان داده مي شود كه لينك ها يا پيوند هاي موجود به بخش كاوشگر (Crawler) منتقل مي شوند. پردازنده، صفحه مورد نظر را به كروم منتقل مي كند و محتواي مورد نظر سئورا ارائه مي‌دهد. اين محتوا شامل محتواي منتشر شده از طريق جاوا اسكريپت است. سپس صفحه نهايي يا نتيجه پردازش ساير لينك ها يا پيوند هاي اضافي، مجددا به بخش كاوشگر منتقل مي‌شوند.

مراحل انتشار محتوا

بنابراين، در واقع دو فاز يا مرحله براي انتشار محتوايي كه بر اساس جاوا اسكريپت تهيه شده است وجود دارد:
هنگامي كه اختلافاتي را در انتشار محتواي مورد نظر مشاهده مي‌كنيد، ممكن است متوجه شويد كه برخي از دستورالعمل ها يا كدهاي مهم گم شده اند يا اين كه به مكان جديدي منتقل شده اند. در مطالعه اي كه اخيراً انجام شده است، موردي مشاهده شده است كه در آن تگ ربات هاي متاي سئو (قطعاتي از كد هستند كه دستورالعمل هاي خزنده براي چگونگي خزيدن يا فهرست محتواي وب را ارائه مي دهند.)

در حالي كه دستورالعمل فايل robots.txt به پيشنهادات رباتها براي چگونگي بررسي سئو ي صفحات وبسايت است، دستورالعمل هاي متا پيشنهادهاي بيشتري را در مورد نحوه خزيدن و فهرست محتواي يك صفحه ارائه مي دهند.) و تقريباً هزار خط پايين تر از كد اصلي و خارج از تيتر و در بخش بدنه ي محتواي مورد نظر منتقل شده است. اين اتفاق براي كسي كه اهميت زيادي به انتشار محتواي خود مي دهد ممكن است بسيار ترسناك باشد.

اهميت بررسي صفحات

به همين علت، آزمايش و تست نهايي صفحات وب سايت براي افرادي كه صاحب سايت هستند و براي بخش سئو بسيار مهم است تا مطمئن شويد كه تمامي بخش هاي مهم محتوا به صورت مناسب و منظم ارائه شده است. متاسفانه، در حالي كه به بسياري از شركت ها طي سال هاي گذشته كمك كرده ام (از زبان نويسنده)، متاسفانه متوجه شدم كه تعدادي از آن ها بهترين روش و راه براي مشاهده html ارائه شده را نمي‌دانند؛ بلكه ترجيح مي دهند كه به سادگي صفحات خود را داخل نسخه فعلي كروم مشاهده كنند و محتوا را بدون ارائه جاوا اسكريپت منتشر كنند و با انجام اين كار تصور مي‌كردند كه بهترين كار را انجام داده‌اند. متاسفانه، اين كار باعث ارتكاب خطا و اشتباهات زيادي مي شود. در بدترين حالت، سايت مورد نظر ممكن است با عدم ارائه و انتشار مقدار زيادي از محتواي مورد نظر مواجه شود.

بنابراين تست صفحات واقعا مهم است.

به همين دليل تصميم گرفتيم پستي در اين رابطه منتشر كنيم. در ادامه 6 روش براي مشاهده html ارائه شده در صفحات خود را مشاهده مي كنيد. تمركز اصلي اين پست بر روي ابزارهاي اختصاصي گوگل خواهد بود، اما در كنار اين ابزارها برخي از ابزار هاي شخص ثالث را نيز مورد بحث قرار مي دهيم.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/46/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.