متخصصان طراحي سايت مانند Jacob Nielsen و Kyle Soucy اغلب به طراحي صفحه نخست براي موفقيت وب سايت تاكيد كرده اند و اظهار كرده اند كه صفحه نخست مهم ترين صفحه يك وب سايت است. هرچند طراحان در سال 2000 دريافتند كه مقدار زيادي از ترافيك وب سايت توسط كاربران از طريق رد كردن صفحه نخست و مستقيما هدايت شدن به محتوي داخلي سايت به وسيله ي موتور هاي جست و جو، خبرنامه هاي ايميلي و RSS feed ها بود. كه اين موضوع باعث شد بسياري از طراحان به اين استدلال برسند كه صفحات نخست برخلاف تصور اكثر افراد اهميت كمتري دارند. Jared Spool در سال 2007 نشان داد كه صفحه نخست يك وب سايت در واقع كم اهميت ترين صفحه در وب سايت است.
در سال 2012 و 2013، carousel ها (كه به انها اسلايدرها و بنرهاي متحرك نيز گفته مي شد) به يك عنصر طراحي سايت بسيار محبوب در صفحه نخست تبديل شدند كه اغلب براي نمايش دادن محتواي جديد و اصلي در يك فضاي محدود استفاده مي شدند. بسياري از طراحان معتقد بودند كه carousel ها يك عنصر طراحي سايت بي فايده هستند و به بهينه سازي موتور جست و جو و قابليت استفاده از وب سايت اسيب مي زنند.
حرفه ها
دو شغل اصلي براي ساختن يك وب سايت وجود دارد: طراح وب و توسعه دهنده ي وب كه هر دو پا به پاي يكديگر در وب سايت كار مي كنند. طراحان وب مسئول جنبه ي ظاهري وب كه شامل طرح، رنگ بندي و تايپوگرافي وب مي شود، هستند. همچنين طراحان وب بايستي اطلاعاتي در مورد زبان هاي كدها مانند HTML و CSS داشته باشند، هرچند ميزان اطلاعات يك طراح با ديگري متفاوت مي باشد. به ويژه در سازمان هاي كوچك ممكن است يك فرد تمام مهارت هاي لازم براي طراحي سايت و برنامه نويسي كل صفحات وب را به عهده داشته باشد در حالي كه در سازمان هاي بزرگ تر ممكن است يك طراح وب فقط مسئول طراحي جنبه ي ظاهري باشد.
شغل هاي بيشتري كه ممكن است در ساختن وب سايت كارامد باشند شامل:
- طراحان گرافيك براي ايجاد جنبه هاي بصري مانند لوگو ها، طرح صفحات و دكمه ها
- متخصصان بازاريابي اينترنتي براي كمك به برقراري حضور مؤثر وب از طريق راه حل هاي استراتژيك به منظور هدف گيري كردن بازديد كننده هاي سايت و با استفاده از تكنيك هاي بازاريابي و تبليغاتي در اينترنت
- نويسندگان سئو براي تحقيق و پيشنهاد كردن بهترين و صحيح ترين كلمات براي استفاده در انواع مختلف وب سايت و براي بالا بردن دسترسي پذيري وب سايت و اسودگي دسترسي در تعداد زيادي از موتور هاي جست و جو
- كپي رايتر هاي اينترنت براي ايجاد محتواي نوشته شده ي صفحات به منظور جذب بازديد كننده هاي هدف سايت