نامه هاي بزرگ توجه جلب مي كنند. طراحان از آن براي طراحي سايت استفاده مي كنند تا اهداف يك وب سايت را به زودي و به صورت مشخص در اختيار شما قرار دهند. عنوان Zurb زير يك پيام عميق را به مشتريان در چهار كلمه ارائه مي دهد:
هدر عظيم كوين تامپسون به شما اين امكان را مي دهد تا متوجه شويد كه اين يك وب سايت شخصي است و تجاري نيست. متن برجسته تر و همراه يك خوش آمد گويي دوستانه در گوشه سمت چپ صفحه قرار گرفته مي شود.
فراخواني براي اقدام
معمولا از طراحي سايت هاي برنامه استفاده مي شود، سربرگ تماس به عمل متشكل از دو قسمت اصلي است: شعار يا زمين، و دكمه ثبت نام. مطالعات نشان مي دهد كه قرار دادن تماس به عمل در بخش برجسته اي از يك صفحه وب - در اين مورد، هدر - نرخ تبديل را بهبود مي بخشد.
Shoplocket يك فرم كلي ثبت نام در سربرگ را ادغام مي كند. فقط نام كاربري و رمز عبور خود را وارد كنيد و آماده شروع به فروش مي باشيد. كاربران براي بارگذاري يك فرم ديگر نيازي به بارگذاري صفحه ديگري ندارند و اين يك امتياز خوب است. هنگام مرور از طريق وب سايت ها در يك دستگاه تلفن همراه، هر چه صفحات كمتري بارگذاري كنيد، پهناي باند بيشتري ذخيره مي كنيد.
گلوك دو دكمه تماس به عمل بر روي سربرگ خود ارائه مي دهد. دكمه اصلي ("ثبت نام براي پخش") بزرگتر و با رنگ برجسته تر است. دكمه ثانويه، از سوي ديگر، بسيار كوچكتر و سبكتر است. اين توجه كاربر را نسبت به اقدام فوري بيشتري رقيب مي كند.
دكمه هاي تماس به بسياري از شكل ها در بسياري از فرم ها آمده است. آنها مي توانند مشتريان را به خريد يك محصول ترقيب كنند يا يك صفحه باز كنند تا بتوانند در مورد آن بيشتر بدانند. صفحه فرود براي پرندگان خشمگين: فضا داراي چهار دكمه تماس به همان اندازه برجسته است كه به مشتريان چهار گزينه براي خريد بازي مي دهد:
تصوير برداري و هنر بردار
نقاشيها يك برند انسان محور را در اختيار شما قرار مي دهند و به طراحي كلي يك سبك دوستانه و غير رسمي كمك مي كنند. طراحان وب از اين به عنوان يك فرصت براي بيان خلاقيت خود استفاده مي كنند. علاوه بر اين، بسياري از وب سايت ها از تصاوير براي نشان دادن دستورالعمل ها و يا ارائه واضح تر استفاده مي كنند.
تصاوير در طراحي سايت در موضوعات مختلف قرار مي گيرند. مثلا محله با استفاده از يك تصوير محيط زيست براي عنوان آن.
Headerساخته شده توسط سنجاب در خدمت هدف ديگري است. يكي از حباب هاي چت در آثار هنري يك عكس از آخرين كار Chipmunk را نشان مي دهد.
هدر پانوراما Iutopi شما را غرق در زير سطح مي كند .
لحن سورئاليستي اين تصاوير به خوبي (با اين حال سورئال) با بسياري از دستگاه هاي تلفن همراه لمسي ه خوبي تعامل ميكند .
ستون هاي باري چپ
بسياري از وبسايتها هدر را از بالاي صفحه و با فشار دادن آن به نوار كناري همراه با بقيه ناوبري مي گيرند. اين به جلوگيري از پيمايش عمودي براي رسيدن به محتوا در يك صفحه كوچك تلفن همراه كمك مي كند؛ همچنين از اشكال و مستغلات اضافي در مانيتورهاي روميزي عريض استفاده مي كند. طرح هاي جديد براي Smashing Magazine و وب سايت Notepad ++ (در ميان بسياري ديگر) اين را نشان مي دهند.
طبق گفته jakob nielsen، اقتدار مشهور در قابليت استفاده از وب، "كاربران وب 69 درصد از وقت خود را در حال مشاهده نيمه سمت چپ صفحه و 30 درصد از نيمه سمت راست را مشاهده مي كنند. بدين ترتيب يك طرح متداول احتمالا سايت را سودآور تر مي كند. »اين بدان معني است كه هنگام جستجو جهت، بيشتر كاربران به سمت چپ صفحه اول نگاه مي كنند. براي كمك به بازديدكنندگان، تا ساختار و هويت يك وب سايت را سريعتر درك كنند، ايده ي خوبي است كه منو و سرصفحه نام تجاري در سمت چپ قرار بگيرد. آمازون و ديگر وب سايت هاي بازار، منو محصول خود را در سمت چپ صفحه قرار مي دهند.
نتيجه
آيا اين روند طراحي سايت به تعويق افتاده است؟ يا آيا آنها در طراحي سايت ديگر «چيزهاي بعدي بزرگ» جايگزين خواهند شد؟ همانطور كه مردم بيشتر و بيشتر از دستگاه هاي تلفن همراه استفاده مي كنند تا اطلاعات را به اينترنت برسانند، اسكومورفيسم مناسب، مينيماليسم و تايپوگرافي هوشمند براي حفظ آن است. ديگران؟ خواهيم ديد. فقط زمان مي تواند آن را نشان دهد.
منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/37/