6 وابسته به دسته بندي و آرشيو محتوا و صفحات خود بر اساس تاريخ نباشيد و آن ها را بر اساس كلمات كليدي مرتب كنيد.
متن پيوندها براي جستجوگرها بسيار مهم است، و آرشيوهاي سئو مبتني بر تاريخ تمايل دارند متن لنگر مبتني بر كلمات كليدي متناسب سئو داشته باشند. سازماندهي وبلاگ شما بر اساس دسته بندي ها يك گام در مسير درست است، اما پياده سازي برچسب گذاري و تگ كردن ابرها در سراسر وبلاگ شما يك روش بهينه مطلوب براي سئو موتور هاي جستجوگر است.
7. در صفحات دسته بندي شما در كلمات كليدي هيچ ثباتي وجود ندارد.
هنگامي كه دسته ها پس از تحقيق در رابطه با كلمات كليدي انتخاب شده اند پس صفحه ي دسته بندي شما كه شامل تمامي كلمات كليدي است مي تواند از مزاياي سئو به خوبي بهره مند شود. اما براي اينكه واقعا صفحات دسته بندي بهترين شانس را براي رقابت براي كلمات كليدي مورد نظر خود داشته باشند، بايد به دنبال تمركز كلمه كليدي باشيد.
با اين حال، در اغلب موارد، با تمركز كليدي سئو در همه جاي سايت، با انتشار پست هاي جديد ، پست ها در بالاي صفحات قرار مي گيرند و پست هاي قديمي سقوط مي كنند. با استفاده از پستهاي "sticky" كه در بالاي صفحه دسته قرار ميگيرند، صرف نظر از سن اين پست، به شما امكان ميدهد كه كپي مقدماتي غني از كلمات كليدي را به صفحات اضافه كنيد. و پست هاي قديمي شما نا ديده گرفته نشود.
8. URL هاي متناسب
URL هاي بهينه شامل كلمات كليدي مرتبط سئو ، محبوب و حداقل تعداد كاراكتر هاي غيرحرفي، و فاصله هستند. در صورت استفاده از وردپرس، مطمئن شويد كه گزينه هاي "" Permalink Optionsخود را تغيير دهيد تا URL هاي خود را بازنويسي كنيد ، نه اينكه از پيش فرض شناسه هاي پست و پيوند هاي پيشنهادي وردپرس استفاده كنيد.
همچنين در صورت استفاده از TypePad يا Movable Type، URL ها در ميان كليدواژه هاي كوتاه سئو قرار مي گيرند. به عنوان مثال پست در پلت فرم TypePad تحت عنوان "هتل ها، مهمان نوازي و رسانه هاي اجتماعي" كه از bloomberg_marketing/2007/08/hotels-hospital.html به http://bloombergmarketing.blogs.com/ تبديل شده است را در نظر بگيريد.
توجه كنيد كه نشاني اينترنتي كوتاه شده است و كلمات "مهمان نوازي" و "رسانه هاي اجتماعي" از بين رفته است. اگر از وردپرس استفاده مي كنيد، از " post slug" استفاده كنيد تا به صورت سفارشي نام فايل آدرس URL را بنويسيد و كلماتي مانند «كه» را از نشاني اينترنتي سئو كه در عنوان پست ظاهر مي شود، حذف كنيد، اما هيچ نشاني به URL اضافه نكنيد.
9. هر دسته بندي در وبلاگ شما بايد دسته خاصي داشته باشد تا افرادي كه بيشتر به يك موضوع علاقه مند هستند ، بتوانند خوراك خاص خود را به اشتراك بگذارند.
در صورتي كه صفحاتي در وبلاگ شما ميزباني شده است، اين كار را انجام دهيد. فيد هاي برچسب مخصوص براي كاربران و جستجوگرها عالي هستند. RSS هاي بهينه شده سئو عبارتند از: "متن كامل"، نه يك فيد خلاصه اي ، داراي بيش از 10 مورد كامل (به عنوان مثال 20 يا 50)، داراي عناوين موردنياز غني از كلمات كليدي، استفاده از نام تجاري شما در عناوين ، شامل كلمات كليدي مهم در عنوان سايت ، و داراي يك توضيح جامع و قانع كننده در رابطه با وب سايت.
10. ارائه پادكست هاي بهينه
در صورتي كه در وبلاگ خود سايت هاي پادكست را منتشر مي كنيد، مطمئن شويد كه برچسب ID3 را بهينه سازي سئو كرده ايد، كه شامل يادداشت هاي نمايش داده شده با هر پادكست است و مطمئن شويد كه شما در دايركتوري هاي پادكست مانند iTunes حضور داريد.
11. اگر قصد در تغيير وبلاگ يا وب سايت خود داريد.
سعي كنيد وبلاگ قبلي خود را حذف نكنيد تا بازديدكنندگان شما به redirect 301 برخورد نكنند. شما مي توانيد با انتشار يك پيام حاوي آدرس وبلاگ جديدتان ، اين موضوع را علني كرده و دنبال كندگان خود را آگاه كنيد.
12. براي استفاده از متن لنگر (Anchor text) به جاي استفاده از كلماتي مانند "اينجا" "كليك" "قبلي" "بعدي" و .. از كلمات كليدي مرتبط با پيوند و لينك استفاده كنيد.
گول اين كلمات را نخوريد و سعي كنيد از كلمات مرتبط استفاده كنيد.