7 مرحله براي دريافت بازخورد موثر چيست ؟
شفاف و ويژه باشيد
مسلما مهم ترين پيشنهادي كه ما مي توانيم به شما بدهيم خاص بودن در طراحي سايت است .
استفاده از توضيحات مبهم مثل " مي توانيد آن را لبه دار تر كنيد " يا " به اندازه كافي صاف نيست " :
اكثر اوقات باعث برداشت هاي اشتباه از طراحي سايت مي شود .
در حقيقت ، بازخورد مشتري از طراحي سايت حتي در قطعات هنري خنده دار نيز مورد استفاده قرار گرفته است .
اين پوستر ها كه توسط Mark Shanley و Paddy Tracey طراحي شده است :
يك مجموعه طنز از نقل قول ها را معرفي مي كند كه توسط خودشان جمع آوري شده است .
همين طور همكاران آن ها در اين صنعت نيز در اين كار شريك بوده اند .
اين مجموعه به " بد ترين بازخورد هاي مورد علاقه آن ها از زبان مشتري " معروف است .
اكثر اوقات هر مشكلي كه در طراحي سايت داشته باشيد به راحتي حل مي شود .
اما زماني كه مي گيرد تا به درستي احساسات و سوال هايتان را بيان كنيد مي تواند در زمان شما صرفه جويي كند .
هر چه استدلال و زمينه بيشتري در طراحي سايت داشته باشيد ، چيز هاي بيشتري مي توانيد ارائه كنيد .
سازنده ظاهر شويد و از عبارات مرده و جمله هاي منفي مثل " من دوستش ندارم " دوري كنيد .
و اين را در نظر بگيريد كه چه چيزي از طراحي سايت را دقيقا دوست نداريد ؟
سپس جزئيات بيشتري در مورد جايي كه دوست داريد متفاوت باشد ارائه دهيد .
همين طور بگوييد كه دوست داريد به چه شكلي تغيير كند .
آيا متن طراحي سايت بسيار ريز است ؟
آيا عكس هاي استفاده شده به سمت نسل جوان تر هدف گرفته شده است ؟
نظرات واضح و مختصر ارائه دهيد .
زيرا به طراح شما اطمينان مي بخشد كه او سازنده است .
در مورد هدف خود واضح باشيد
وقتي كه داريد طراحي سايت هاي خود را ارزيابي مي كنيد ، مخاطبان هميشه بايد در ذهن شما اولويت داشته باشند .
شايد جنبه هايي از طراحي سايت وجود داشته باشد كه شما زياد به آن اهميت نمي دهيد .
در قسمت بعدي بيشتر در مورد اين موضوع در طراحي سايت صحبت خواهيم كرد .