ايجاد تعادل بين نرخ تبديل با قابليت استفاده و جذب كاربر
براي مثال پنجره هاي پاپ آپ و خودكاري كه باز مي شود را در سئو در نظر بگيريد .
با توجه به سخنان توسعه دهنده قابليت استفاده در سئو ، Jakob Nielson ، نود و پنج درصد از بازديدكنندگان :
از اين پنجره هاي پاپ آپ و پنجره هايي كه غير ارادي در سايت هاي سئو باز مي شود متنفر هستند .
مخصوصا آن هايي كه شامل تبليغات ناخواسته در سئو است .
در حقيقت ، پنجره هاي پاپ آپ به طور دائم به عنوان اولين رتبه در ليست بد ترين تكنيك تبليغات در سئو انتخاب شده است .
اين تبليغات از چندين سال پيش براي سايت هاي سئو شده به وجود آمده است .
طرفداران موجود براي دسترسي وبسايت سئو شده اشاره مي كنند :
- باز كردن يك پنجره جديد از مرورگر بايد با اختيار كاربر باشد .
- پنجره هاي پاپ آپي كه باز مي شود نبايد صفحه ديد كاربر را مختل كند .
- همه لينك ها به صورت پيش فرض بايد در همان پنجره باز شود .
- يك استثنا وجود دارد . با اين حال ممكن است بعضي صفحات شامل ليستي از لينك ها باشد .
- اين در بعضي مواقع راحت تر است تا هر لينك در صفحه جداگانه باز شود .
- با اين كار كاربر مي تواند به سرعت به صفحه قبلي برگردد .
- حتي در بعضي مواقع اين پيشنهاد خوبي است كه به كاربر گوييد اين لينك را در صفحه جديد باز كن .
- به بازديدكننده بگوييد كه آن ها قرار است با يك صفحه پاپ آپ مواجه شوند . ( از تگ title استفاده كنيد )
- پنجره هاي پاپ آپ در همه مرورگر ها كار نمي كند .
- آن ها براي كاربر دلسرد كننده هستند .
- به كاربر يك جايگزين ارائه دهيد .
با اين حال ، يك حقيقت تلخ براي طرفداران دسترسي و قابليت استفاده اين است كه :
بشنوند كه پنجره هاي پاپ آپ در سئو مي توانند به صورت موفقيت آميز مورد استفاده قرار گيرد .
براي مثال مي توان فرم هاي ثبت نام را به اين شكل درآورد .
در قسمت بعدي اين آموزش سئو به شما خواهيم آموخت كه چگونه مي توان استفاده مفيدي از آن داشت .