E.A.T چيست ؟
هدف گوگل اين است كه به صفحاتي در سئو رتبه دهد كه :
نويسنده آن ها تخصص قابل اعتماد در تجربه زمينه اي داشته باشند كه دارند در مورد آن مي نويسند .
اين رتبه بندي هاي كيفيت ( انجام شده توسط ارزيابي انساني ) بر اساس سه حرف E.A.T يا E-A-T يا EAT مشخص مي شود .
اين سه حرف مربوط به سه كلمه " Authoritativeness " ، " Expertise " و " Trustworthiness " است .
معني اين كلمات به ترتيب : " تخصص " ، " اعتبار " و " اعتماد و امانت داري " است .
اين سه ويژگي سئو بايد در محتواي اصلي صفحه وجود داشته باشد .
راهنماي گوگل در مورد ارزيابي كننده كيفيت در سال 2017 را براي شما آورده ايم :
تخصص ، اعتبار و اعتماد هسته هاي مهم كيفيت در سئو است .
مهم : كمبود شاخص هاي EAT مي تواند باعث دريافت كيفيت پايين از جانب گوگل براي سئو شود .
همچنين داريم :
مقدار تخصص ، اعتبار و اعتماد كه يك سايت در سئو دارد ، بسيار مهم است .
كيفيت و مقدار محتواي اصلي ، اطلاعات يك سايت و محبوبيت آن مي تواند اين شاخص ها را در سئو تحت تاثير قرار دهد .
در مورد موضوع صفحه فكر كنيد .
چه تخصص هايي ضروري است كه يك صفحه به هدف خود برسد ؟
استاندارد يك تخصص بستگي به موضوع صفحه دارد .
كساني كه به شما لينك مي دهند ، مي توانند روي اين شاخص هاي سئو تاثير بگذارند .
اين سخنان Marie Haynes در سال 2018 را نيز در نظر داشته باشيد :
من از Gary در مورد شاخص هاي EAT سوال كردم .
او گفت به طور گسترده به لينك هايي بستگي دارد كه شما از سايت هاي معتبر دريافت مي كنيد .
براي مثال ، اگر واشنگتن پست به شما لينك دهد ، خيلي خوب است .
گوگل به طور مخفيانه همچنان يك موتور جست و جو بر اساس لينك دهي در سئو است .
در سال 2019 زمان و تلاش بيشتري نياز است كه سايت خود را به بالاي ليست سئو ي گوگل برسانيد .
در قبل اين كار به مراتب راحت تر بود .
در قسمت بعدي در مورد محتواي اصلي صفحه صحبت خواهيم كرد .