جمعه ۱۱ آبان ۰۳

بايد قوانين طراحي سايت را دنبال كنيد! ( قسمت دوم )

۱۱ بازديد

اين زماني بود كه TechCrunch وب سايت خود را با نگاه كاملا جديد مجددا راه اندازي كرد. در طي چند روز اول پس از راه اندازي، TechCrunch به علت كم رنگ بودن رنگ سبز مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما به زودي بازديدكنندگان خود را با طراحي سايت هماهنگ كردند. اتفاقي كه افتاد اين بود كه بازديدكنندگان به ظاهر قديمي TechCrunch عادت كرده بودند و آنها فورا نمي توانستند با طراحي سايت جديد سازگاري داشته باشند، اما به زودي احساس كردند كه فقط ظاهر كمي (كه از هر چي گذشته بد نبود) تغيير كرده.

 

كاهش محتواي بي فايده

با گذشت زمان، مديران سايت متوجه مي شوند كه برخي از محتويات را مي توانند از وب سايت خود حذف كنند، در حالي كه مي توانند از قسمت ديگري نيز استفاده كنند. آسان نيست كه چنين تغييري را روي هوا انجام دهيم، اما بازسازي مجدد وبسايت، اين فرصت را براي مديران وب فراهم مي كند تا آنها بتوانند محتواي وب سايت خود را تجزيه و تحليل كند. ما بايد درك كنيم كه محتوا داراي نوعي عمر مفيد است. و با گذشت زمان قديمي مي شود و به همين دليل بي استفاده مي شود.

به ياد داشته باشيد كه مينيماليسم نياز ساعتي است و اين روز ها طراحي سايت مجدد به طور جدي بر روي ارائه حداقلي از محتوا تمركز مي كند. از اين گذشته، هنگام طراحي سايت مجدد، ارائه محتوا بايد در نظر گرفته شود. همچنين، طراحان بايد بازديد كنندگان را در درك اهميت محتوا و استفاده بيش از حد از آن ها كمك كنند.

كار رقبا را كپي نكنيد

گاهي اوقات ما موفقيت هاي رقبامان را بسيار موفق مي دانيم بطوري كه در نهايت آنها را كپي مي كنيم. ما مانند بچه ها فرض مي كنيم كه اگر چيزي دقيقا همانند رقيب هايمان ايجاد كنيم پس اگر ما آنها را شكست ندهيم، قطعا موفق خواهيم شد. خوب، اين اتفاق نمي افتد!

ما بايد درك كنيم كه خوانندگان يك احساس شخصي نسبت به يك وب سايت دارند و اين لمس شخصي است كه آنها را به وب سايت متصل مي كند. اگر وبسايت خاصي از روي محتواي سايت ديگري شروع به كار كند،چه چيزي است كه نظر ديگران را به اين سايت جلب كند؟ در عوض، خوانندگان رقيب اصلي را ترجيح مي دهند. پس از هر چيز ، "اصل ها هستند كه به فروش مي روند "

سئو ي موتورهاي جستجو را از دست ندهيد

خوب، به عنوان يك طراح، بسيار مهم است كه مطمئن شويد طراحي سايت مجدد بر رتبه بندي موتورهاي جستجو تاثير نمي گذارد. برخي از دلايل اينكه طراحي وبسايت مجدد ممكن است رتبه بندي موتورهاي جستجو را از دست بدهد عبارتند از:

در طرح سايت تازه متن "عنوان" را براي هر صفحه تغيير دهند. تغيير در اين متن به اين معني است كه موتورهاي جستجو بايستي پايگاه داده هاي خود را بازخواني كنند كه ممكن است بر رتبه بندي وب سايت تأثير بگذارد.

ساختار URL اين وبسايت به چيزي مفيد و سودمندتر براي SEO تبديل شده است. اگر چه ممكن است در بلندمدت كمك كند، اما طراحان بايد درك كنند كه در صورت تغيير ساختار URL، تمام رتبه بندي موتورهاي كنوني را از دست خواهند داد.

ايجاد پيوند در طراحي سايت جديد باعث ايجاد تعادل اصلي ارتباط داخلي مي شود. بايد فهميد كه اتصال به مقالات ديگر در يك وب سايت يكي از عوامل SEO است كه گوگل در نظر گرفته است. خوب، اگر طراح يك طرح كه تعدادي پست مرتبط در طراحي جديد داشته باشد، طراحي كرده باشد، ساختار پيوند بين وب سايت كه بر رتبه بندي موتورهاي جستجو تاثير مي گذارد، تغيير خواهد كرد.

مثال فوق العاده!

هيچ مقاله طراحي بدون ذكر مجله Smashing كامل نيست، عبادت گاهي براي طراحان . اجازه دهيد با چك كردن ظاهر SmashMag در سال 2007 شروع كنيم.

در آن زمان، SmashMag فقط يك وبلاگ ديگر طراحي بود كه ظاهر ساده اي براي فهميدن داشت. همانطور كه SmashMag رشد كرد درخواست براي طراحي سايت بهتر نيز افزايش يافت . SmashMag به اندازه كافي هوشمند بود تا طراحي سايت دوباره خود را طوري انجام دهد ، كه احساسي كه درون سايت وجود داشت از بين نرود!

طراحي سايت در سال 2010 نمونه اي كامل از يك طراحي مجدد وبلاگ است كه در آن منطق پشت وب سايت باقي مي ماند و فضاي بيشتري براي حاميان وبلاگ فراهم مي شود تا بتوانند پول بيشتري براي سود وبسايت كسب كند. توجه داشته باشيد كه چگونه SmashMag هيچ تغييري در محتواي انجام نداده است. تنها تغيير يك انحراف كوچك از صفحه اصلي وبلاگ بود، به طوري كه خوانندگان در وب سايت گيج نشوند.

مطلب بعدي آخرين مطلب است. طراحي سايت مجدد SmashMag در حال حاضر يكي ديگر از انحراف هاي كوچك در آخرين طراحي آن است. اين منو بهينه سازي شده بود و يك نوار كناري ديگر قرار گرفت تا دسترسي به آرشيو آسان تر شود. بايد توجه داشته باشيد كه در اندازه آگهي هايي كه به نفع هر دو، خوانندگان و حاميان مالي است، هيچ گونه سازش صورت نگرفته است.

چرخه تجديد ساختار SmashMag نمونه اي كامل از چگونگي استفاده از وب سايت ها در طراحي مجدد بدون از بين بردن روح واقعي وب سايت مي باشد.

نتيجه گيري

مانند هر بخش ديگري از صنعت طراحي، طراحي سايت مجدد شامل مجموعه قوانيني است كه بايد دنبال شود. اگر چه طراحي مجدد ممكن است كار ساده اي باشد اما به برنامه ريزي و تفكر نياز دارد. من نمي گويم كه طراحي مجدد شما موفقيت آميز نخواهد بود اگر شما از اين قوانين پيروي نكنيد اما مطمئنا به شما طراحي سايت جديدي را ارائه ميدهد كه به شما كمك مميكند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/28/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.