استفاده از داده هاي ساختاري ( structured data ) براي ساخت معنايي بهتر از وب
در كنفرانس SMX Advanced ، سخنگوياني به نام هاي Cata Milos و Max Prin به موضوع مهمي اشاره كردند .
اين موضوع افزايش داده هاي ساختاري سئو براي بينگ و گوگل بود .
كار هاي لازم براي استفاده عملي از اين قابليت سئو انجام شده است .
براي ما ، يكي از جالب ترين توسعه ها در جهان سئو در سال هاي اخير رشد و توسعه معناي ساختار تكنولوژي هاي مرتبط است .
اين يك جورايي گيج كننده است كه به تمام پتانسيل صحيح معناي وب در سئو فكر كنيم .
ساير برنامه هاي عملي براي سازماندهي معنايي وب ، از گراف هاي علمي گرفته تا Schema.org نشان مي دهد كه همه با هم به اين حركت شتاب مي دهند .
شايد ما يك پوشش كلي براي معناي وب درست نمي كنيم .
شايد اين بيشتر شبيه به معناي وب تكامل يافته و تدريجي باشد .
اخبار فوري : بينگ نيز به داده هاي ساختاري شما نياز دارد
شايد سورپرايز عجيبي نباشد كه بينگ در حال مصرف ساختار هاي داده اي بوده است .
همان شيوه اي كه گوگل براي سئو اتخاذ كرده بود .
بعد از اين همه ، مايكروسافت به همراه گوگل يكي از كاربران كنسرسيوم است .
ياهو و ياندكس كه در همان ابتدا استفاده از schema.org را در دستور كار خود قرار دادند .
خيلي از سئو كار ها كم تر از گوگل به بينگ بها مي دهند .
اين مهم است كه بدانيد داده هاي ساختاري براي بينگ هم مهم هستند .
هر دوي اين موتور هاي جست و جو به شكل يكسان در اين موارد برخورد مي كنند .
Milos توضيح داد كه بينگ تحت تاثير يك تحول در سال هاي اخير قرار گرفته است .
از بررسي وب در حالت HTML به بررسي وب در حالت بصري تغيير شكل داده است .
او گفت كه نگاه HTML مناسب بود .
وقتي كه بيشتر وب حالت متن داشت و وقتي كه اطلاعات سايت ها اكثرا در قالب متن بودند .
اما امروزه با افزايش استفاده از CSS و جاوا اسكريپت و محتواي چند رسانه اي براي سئو ، اطلاعات سئو در قالب بهتري ارتباط پيدا مي كند .