تا كنون، ما درباره سيگنال هاي مثبت سئو كه مقياس دوره اي از عوامل موفقيت جستجوگر را تشكيل مي دهند بحث كرده ايم. اما برخي از عوامل منفي سئو نيز براي جلوگيري از آن وجود دارد. فقط تعداد بسيار كمي از افراد كه تصور مي كنند در موتور جستجو اسپم انجام دادند ، درست فكر ميكنند.
اسپم كردن بطور تصادفي به سختي پيش مي آيد . موتورهاي جستجو تا قبل از تصميم گيري در مورد اينكه آيا شخص سزاوار مجازات سخت است، به سيگنال هاي مختلف نگاه مي كند.
بياييد درباره چيزهايي صحبت كنيم كه نبايد انجام داد!
محتواي نازك يا كم عمق
گوگل در ماه فوريه 2011 نتايج شكايت در مورد جستجوي ضعيف گوگل برنامه اي به نام پاندا را بروز رساني كرد. پاندا اهدافي است كه با محتوا يا محتواها "نازك" يا "كم عمق" توصيف شده است و محتواي آن ناقص است.
اين مجازات سطح دامنه اهداف سايت ها را با ميزان غالب محتواي به اصطلاح هدف قرار مي دهد و اساسا رفتار آن به شيوه اي است كه با روش هاي اسپم آشنا رفتار مي كند.
امروزه ديگر مسئله اين نيست كه آيا محتوا به سادگي مرتبط است يا نه، بلكه اين است كه آيا براي كاربر ارزشمند است يا نه.
براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين، به برخي از مقالات ما در رده زير مراجعه كنيد:
پنهان كاري
بياييد در مورد پنهان كردن پيچيده صحبت كنيم. چگونه سايت خود را طوري جعل كنيد كه طوري كه موتورهاي جستجوآن را نمايش مي دهند ، يك نسخه كاملا متفاوت از يك انسان را ببينيد؟
اين مخفي كردن ناميده مي شود. موتورهاي جستجو واقعا آن را دوست ندارند اين يكي از بدترين چيزهايي است كه مي توانيد براي سئو انجام دهيد. با اين حال، گوگل حتي خود را براي مخفي كردن ممنوع كرده است. به طور جدي.
در حالي كه اكثر افراد بعيد به نظر مي رسند كه به طور تصادفي يك موتور جستجو را اسپم كنند، بر خلاف آن ،در مورد پنهان شدن اينگونه نيست. به همين دليل اين مجازات سنگين براي پنهان كردن سايت وجود دارد . اين يك طعمه و سوئيچ است، و آن را به عنوان يك تلاش عمدي براي دستكاري نتايج جستجو مي دانند.
كلمات كليدي پر كردن
اين يكي از قديمي ترين تاكتيك هاي اسپم سئو در كتاب است، اما هنوز هم استفاده مي شود و موتورهاي جستجو هنوز آن را دوست ندارند. موتورهاي جستجو مي گويند از كلماتي در متن خود استفاده كنيد كه ميخواهيد به خاطر آنها در موتور هاي جستجو پيدا شويد. خوب، من اين كلمات را دوباره و دوباره استفاده خواهم كرد! حتي 100 بار در يك رديف؟ آيا اين براي google كار ميكند؟
در واقع، نه، اينطور نيست. اين "كلمات كليدي" است و مي تواند شما را مجازات كند.
چه موقعي زياده روي است؟ پاسخ درستي در اينجا وجود ندارد، اما شما واقعا بايد به شدت زياد اين كار را انجام دهيد تا اين مجازات شامل حال شما شود. به احتمال زياد اين اتفاق ممكن است براي غير سئوكار ها كه هيچ راه بهتري بلد نيستند و تصميم به بارگذاري يك كلمه چند بار در يك رديف،و معمولا در پايين صفحه وب ميگيرند ، بيفتد.
متن پنهان
هنگامي كه شما به نوشتن كلمه هاي كليدي تصميم مي گيريد، فكر بعدي شما احتمالا اين است كه "چرا من تمام اين متن را مخفي نمي كنم كه هيچ انساني قادر به ديدن آن نباشد؟" شما ممكن است متن را سفيد كنيد، روي يك پس زمينه سفيد در اين حالت متن شما ديده نمي شود. با انجام اين كار، يك موتور جستجو اسپم مي شود.
موتورهاي جستجو چيزهاي پنهاني را دوست ندارند. آنها مي خواهند هرچيزي را كه كاربر مي بيند ، ببينند . متن را مخفي نكنيد، چه با استفاده از سبك ها،چه با استفاده از فونت ها، صفحه نمايش: هيچ كدام و يا هيچ وسيله اي ديگر به اين معني نيست كه كاربر معمولي آن را نمي بيند.