شركت نرم افزاري مُز: بروزرساني تنوع گوگل بسيار خفيف بوده است.
برنامه بروزرساني تنوع ششم ژوئن گوگل در سئو براي محدود سازي SERP از نشان دادن نتايج متعدد وبسايت هاي مشابه تاثير نسبتا كمي از منظر نتايجي كه طبق گزارش جديد مُز براي بررسي داده هايشان به دست رسيده، گذاشته است.
يافته هاي مُز «در حالي كه گوگل از نظر فني سئو تنوع سايت خود را بالا برده است، اين بروزرساني به طور محدودي هدف گذاري شده است و ما بايد كلي جست و جو مي كرديم تا به شواهد پيشرفت و ارتقاي آن دست پيدا كنيم.»
اين نوشته پيت ميرز شركت مُز مي باشد كه در ادامه آن اين چنين مي گويد.
«تاثير سايت بروزرساني تنوع با پيش اعلام و PR اي كه دريافت كرده است، در سئو هماهنگ به نظر نمي رسد. با توجه به وضعيت تنوع سايت SERP ها، گوگل ارتقا و پيشرفت هاي جزئي داشته اما هنوز هم كارهايي براي انجام دارد.»
فقط براي شفاف سازي بايد اين هم مطرح شود كه اين كار به بازرسي داده هاي 10 هزار كليد واژه اي شركت پرداخته است و نه به شمار نامحدود سوال هايي كه تحت تاثير قرار داده است.
همچنين، نظرستجي هاي سئو در برند يا جهت دهي احتمالا استثناهاي اين قانون بودند و اين زماني معلوم شد كه گوگل اعلام كرد كه ممكن است بيشتر از دو نتيجه از يك سوال به دست دهند.
كسي كه به دنبال برند به خصوصي ميگردد، احتمالا مي خواهد نتايج بيشتري را از بك سايت رسمي ببيند و گوگل احتمالا حوزه آن شركت را بيش از دو بار نشان خواهد داد.
اما در اين ميان ارتقايي رخ داد. شركت نرم افزاري مُز داده ها را جست و جو كرد و اعلام كرد كه «بين ششم و هفتم ژولاي تنوع ميانگين به طوراقليتي ارتقا داشت و اين از 90.23 درصد به 90.72 درصد بوده است (ارتقايي 0.49 اي)»
جدول زير روي داده با قياس ده برابر زوم كرده است و وي مي گويد: «ارتقا به سختي تاثير گذار به نظر مي رسد.»
مُز سپس نتايجي را نشان داده است كه دو يا بيشتر از آن فهرست بندي نشان داده اند و دنبال اين بود كه ببيند كه آيا اين ها به طور كلي تغيير بزرگ تري به نسبت شواهد مشاهده شده در نتايج مُز ارائه كرده است يا خير.
اين بيشتر به چشم مي خورد؛ مُز مي نويسد كه «در ششم ژوئن، 84.58 درصد سايت هاي داده هايمان تنوعي هشتاد درصدي يا بيشتر داشته اند. در هفتم ژوئن، اين عدد به 86.68 افزايش پيدا كرد- ارتقايي 2.1 درصدي.»
چرا بايد اهميت دهيم؟
در نهايت، اگر اين بروزرساني سئو آن چنان هم سطحي نبود، شما احتمالا در بررسي هاي اين بروزرساني تاثير زيادي نمي ديديد.
از آن جا كه اين بروزرساني با بروزرساني مركزي ژوئن 2019 مغايرت داشت، دانستن تاثير محدود برروزرساني تنوع براي فهم اين كه سايت شما تحت تاثير بروزرساني مركزي، تنوع يا هر بروزرساني ديگري بوده است سودآور است.
در كل من باورم اين است كه بيشتز مردم مي خواهند دسته متنوع تري از نتايج سرچ سئو ي گوگل ببينند و گوگل به اين منظور تغييراتي ايجاد كرده است و اين كار را در آينده نيز ادامه خواهد داد.