در تجارت، اولين برخورد مهم ترين گام است.
تنها پنج صدم يك ثانيه براي يك فرد فرضي طول مي كشد تا در مورد وبسايتتان به نتيجه اي برسد. براي برخي افراد، ظاهر اوليه وبسايت شما تنها نكته حاوي اهميت درباره كار و تجارت شماست.
حال سوال اين است كه چطور مي توان كاري كرد كه اولين برخورد مشتري احتمالي با وبسايتتان برخوردي مطلوب باشد و نتيجه اي مطلوب نيز در پي خود داشته باشد؟
شما بايستي در باره شگردهاي طراحي سايت كه مشتريان را تحت تاثير قرار مي دهند بدانيد، و از آن مهم تر آن ها را به كار بگيريد.
برخي مي پرسند كه ولي آيا بازديدكنندگان وب اصلا اهميتي به طراحي سايت مي دهند؟ پاسخ اين سوال بله است. در واقع 75 درصد مردمي كه به وبسايتتان سر ميزنند، قابل اعتماد بود شما را بر اساسطراحي سايت تان مي سنجند.
به روز بودن در زمينه شگردهاي طراحي سايت بسيار حائز اهميت است. هرچند كه گفتن اين حرف راحت تر از عمل كردن به آن است؛ به خصوص وقتي كه پاي كار و تجارت در ميان است.
براي همين است كه در اين مقاله كه شگردهاي طراحي سايت به روز در سال 2018 را محدود كرده ايم به چهار شگرد خاص كه باعث خواهند شد بازديدكنندگان عاشق كار و تجارت شما در اولين نگاه بشوند:
اولين برخورد ها بي نهايت مهم هستند و سر همگي ما خيلي شلوغ تر از آن است كه بخواهيم همه شگردهاي مرتبط را بياموزيم.
1) بخش ويديويي
اين كه اينترنت در حال تبديل شدن به يك مديوم ويديوگرافيك است (شايد هم تا الان تبديل شده است) بر هيچ كس پوشيده نيست.
در واقع، تا سال 2021 بيش از 82 درصد ترافيك اينترنت مختص ويديو خواهد بود. اين روند را دست كم نگيريد. هر چه باشد، از سال 1979 تا به حال ابزار ويديو پتانسيل بالاي خود براي انتقال پيام اثبات كرده است.
اول خبر بد را مي دهيم: توليد ويديو احتياج به زمان، پول و منابع بالايي دارد.
و حالا خبر خوب: ويديو قابليت انتقال پيام و تبليغ فوق العاده اي را دارد كه هيچ مديوم تبليغاتي ديگري ندارد.
به خصوص چنانچه قصد فروش محصولي خدماتي را داريد، ويديو اهميت بيشتري پيدا مي كند. ويديو قابليت اين را دارد كه موضوعي پيچيده را به صورت تكه تكه و تجزيه شده به مخاطب به طور كامل توضيح دهد.
براي كساني كه با سئو سر و كله مي زنند خبرهاي خوب بيشتري هم داريم! اضافه كردن ويديو به صفحاتتان مي تواند شانس پديدار شدن صفحاتتان در صفحه اول گوگل را تا 53 برابر بيشتر كند. شرط آن است كه ويديوي خوبي باشد.
2) قالب چند رسانه اي
روشي ديگر براي آن كه كاربرد محصولات يا خدمات خود را در زندگي توضيح دهيد آن است كه از روش هاي چند رسانه اي و پيشرفته تر كمك بگيريد.
قالب چند رسانه اي از قالب پست هاي وبلاگي و اطلاعاتي غني تر است و به مشتريان شما اجازه مي دهند كه بتوانند تجربه كار با شما يا استفاده از خدمات شما را تجسم كنند و به آن علاقمند شوند.