استفاده از لينك ها به عنوان يك عامل سئو ي offpage، يك جهش بزرگ براي موتورهاي جستجو بود. اما در طول زمان، به دلايل مختلف، لينك برخي از ارزش خود را از دست داده است. بعضي از سايت ها در مورد پيوند دادن خساست به خرج دادند. ديگران لينك ها را براي كمك به مبارزه با هرزنامه ها مسدود كردند و پيوندهاي خريداري و فروخته ميشوند، آنها را كمتر قابل اعتماد مي سازد.
رسانه هاي اجتماعي را وارد كنيد اگر پيوندها راهي براي "راي دادن" به نفع سايت ها بودند، به اشتراك گذاري رسانه هاي اجتماعي نشان دهنده يك راه براي ادامه رفتار رأي گيري است. سيگنال هاي اجتماعي به عنوان عوامل رتبه بندي سئو بالقوه ظاهر مي شوند، به عنوان موتورهاي جستجو، چگونگي استفاده از تعامل و رفتار اجتماعي ما را تعيين مي كنند.
گوگل بارها اعلام كرده است كه از طريق شبكه هاي بزرگ اجتماعي فيس بوك و توييتر به عنوان وسيله اي براي رتبه بندي سئو ي صفحات استفاده نمي كند. با اين حال، عقل متعارف در بين بسياري از سئو ها - و ديدگاه ما - اين است كه اجتماع به عنوان يك عامل غيرمستقيم مهم است.
محتوا كه به طور اجتماعي به اشتراك گذاشته مي شود، به نوبه خود، مي تواند لينك ها و يا تعامل را به دست آورد كه عوامل رتبه بندي مستقيم است. در نتيجه، توجه به رسانه هاي اجتماعي براي موفقيتسئو اهميت دارد.
شهرت اجتماعي
همانطور كه موتورهاي جستجو تمام پيوندها را به طور يكسان نمي شمرند، تمام حساب هاي اجتماعي را هم به صورت يكسان مشاهده نمي كنند. اين امر منطقي است، زيرا هر كسي مي تواند يك حساب كاربري جديد در يك شبكه اجتماعي ايجاد كند. براي جلوگيري از ايجاد 100 حساب مختلف براي ساختن buzz جعلي چه كاري ميتوان انجام داد؟
هيچ چيز، واقعا، غير از اين واقعيت است كه حسابهاي تقلبي مانند اين اغلب مي توانند به راحتي قابل تشخيص باشند. آنها ممكن است فقط تعداد انگشت شماري از دوستان با كيفيت را در شبكه خود داشته باشند، و تعداد كمي از آنها ممكن است در كنار مواردي كه به اشتراك مي گذارند عبور كنند.
در حالت ايده آل، شما مي خواهيد از حساب هاي اجتماعي با شهرت خوب منابع به دست آوريد. داشتن حضور اجتماعي خود كه به خوبي در نظر گرفته شده است، بسيار مهم است. بنابراين در سيستم هاي اجتماعي مربوطه در راه واقعي و معتبر شركت كنيد، درست همانطور كه با وب سايت خود يا مشتريان خود در يك محيط آفلاين قرار مي گيريد.
سهام اجتماعي
همانند لينك ها، كسب سهام اجتماعي با كيفيت خوب ايده آل است، اما به طور گسترده اي در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته مي شود. چيزهاي خوب زماني اتفاق مي افتد كه مردم بيشتر سايت يا برند شما را ببينند.
باز هم مشاركت در سايت هاي اشتراك گذاري اجتماعي بسيار مهم است. اگر شما يك حساب توييتر نداريد، يك صفحه فيس بوك يا يك صفحه Google+ خيلي چيز ها را از دست داده ايد . شما در حال ايجاد يك شبكه كه مي تواند به گسترش مطالب (سايت) و برند شما كمك كند نيستيد.