ادامه - محتوياتي كه گوگل از نمايش آن ها در بخش هاي مشخص بالاي صفحه خودداري مي كند
سخنگوي گوگل در اين مورد به گرگ سفيد گفت :
Featured snippets قابليتي است كه در قسمت جست و جوي سئو قرار دارد .
اين بخش منابع وب را كه پاسخ شما در آن ها قرار دارد را به صورت برجسته به شما نشان مي دهد .
با توجه به فرمتي كه آن ها دريافت مي كنند ، ما سياست هايي داريم كه :
نمي توانيم مواردي همچون علوم مدني ، توصيه هاي پزشكي را نشان دهيم .
زيرا در اين موضوعات هنوز توافق جمعي واضحي صورت نگرفته است .
او در اين زمينه اضافه كرد :
سيستم هاي ما طوري طراحي شده اند كه موضوعات سئو يي كه ممكن است سياست هاي ما را به هم ريزند ، نشان ندهد .
اگر در بخش هايي اين مورد را مشاهده كنيم سريعا براي رفع آن اقدام مي كنيم .
اين سياست ها و كار ها هيچ تاثيري روي اين موضوع ندارد كه سايت شما در سئو چه رتبه اي مي گيرد .
گوگل چگونه محتويات نا مناسب را از featured snippets دور نگه مي دارد ؟
در درجه اول گوگل الگوريتم هاي سئو را طوري برنامه ريزي كرده كه اين موضوعات را شناسايي كنند .
پس از موضوعاتي كه با سياست هاي گوگل مغايرت داشته باشد را از اين بخش پاك مي كنند .
روزانه در گوگل تعداد زيادي عبارت جست و جو مي شود .
در هر جست و جو ممكن است سايت هاي متنوعي در اين بخش نمايش داده شود .
گوگل با كمك كاربران مي تواند محتويات نا مناسب سئو را به صورت دستي حذف كند .
پس گوگل مي گويد :
سيستم ما به صورت اتوماتيك تلاش مي كند موضوعاتي كه مغاير با سياست هاي ما است را نشان ندهد .
با اين حال ، حجم جست و جو بسيار بالا است و هيچ سيستمي نمي تواند عملكرد كاملي داشته باشد .
اين دليلي است كه ما به كاربران اجازه داديم كه به صورت عمومي مطالب نامناسب سئو را به ما اطلاع دهند .
گوگل مي تواند ليست ها را به صورت اتوماتيك توليد كند .
اين ليست شامل سايت هايي است كه شامل مطالب مفيد براي اين بخش سئو هستند .
گوگل متوجه اين سايت ها خواهد شد .
پس نظر و حس مردم در مورد اين مطالب سئو كاملا در نظر گوگل موثر است .
برخي از اين سايت ها نيز ممكن است سياست هاي گوگل را زير پا بگذارند .
گوگل مي گويد اكثريت قريب به اتفاق سايت ها در اين ليست سئو ، سياسي نيستند .
در ادامه ، گوگل به ما گفت كه سياست هاي خود را در اين مورد از سئو رمز گذاري نمي كند .
محصولات گوگل از جمله جست و جوي گوگل را برتري نخواهد داد .
وقتي ليست الگوريتم سئو و سيستم هاي تشخيص شكست مي خورند ، گوگل به صورت دستي وارد عمل مي شود .
شما مي توانيد با كليك بر روي feedback در زير اين بخش سئو براي اطلاع دادن به گوگل اقدام كنيد :
پنالتي نشدن در جست و جوي اصلي سئو
فقط به خاطر اين كه يك سايت در اين بخش قابل ديدن نيست دليل نمي شود كه :
اين سايت در ليست سئو ي گوگل رتبه نمي گيرد .
گوگل به ما گفت كه سايت ها همچنان طبق چيزي كه در نتايج سئو رتبه مي گرفتند به فعاليت خود ادامه مي دهند .
هيچ تاثيري روي رتبه گيري سئو يا پنالتي شدن اين سايت ها را شاهد نخواهيم بود .
چرا بايد براي ما مهم باشد ؟
اين روش مي تواند ترافيك سئو ي زيادي را از گوگل به سمت سايت شما منتقل كند .
اين بخش مي تواند تنها منبع ترافيكي باشد كه شما از دستيار گوگل و سيستم سخنگوي گوگل در موبايل ها دريافت مي كنيد .
معمولا منتشركنندگان و وبمستران مي خواهند محتواي سئو در اين باكس نمايش داده شود .
اگر مطلب جزو يكي از دسته بندي هاي ذكر شده باشد ، شانس شما براي نشان داده شدن در اين باكس بسيار كم خواهد بود .