سايت The North Face به دليل دستكاري در نتايج عكس هاي گوگل توسط جامعه سئو تحقير شد .
Leo Burnett Tailor Made ، يكي از كارمندان اين سايت ، به صورت مخفيانه بعضي از عكس هاي ويكي پديا را عوض كرد تا اين برند به عنوان يكي از برترين نتايج سئو نمايش داده شود .
هفته گذشته ، برند The North Face كه لباس بيرون توليد مي كند و كارمند آن ، تحت خشم بسياري از افراد جامعه سئو قرار گرفتند .
دليل آن هم تعويض عكس هاي ويكي پديا در صفحه مقصد هاي مسافرتي است .
تمامي اين تلاش ها جزئي از كمپيني بود كه هدف آن قرار دادن اين سايت در نتايج سئو يي بود كه مردم براي موضوع مقصد مسافرت جست و جو مي كردند .
اين برند در ابتدا بيان كرد كه با ويكي پديا در زمينه كمپين هاي سئو همكاري داشته است .
اما پس از مدتي به خاطر اين كمپين عذر خواهي كرد ؛ زيرا ويكي پديا پاسخي به اين موضوع داد كه اين برند به صورت غير اخلاقي ويكي پديا را دستكاري كرده است و از اعتماد آن سوء استفاده كرده است .
همچنين بيان كرد كه اين برند تمام اين كار ها را به دليل جذب مشتري براي يك بازه كوتاه مدت انجام داده است .
Dan Shure كه يك مشاور سئو است در اين باره گفت :
وقتي كه اين كمپين راه افتاد من واقعا شوك شده بودم .
من نمي دانم كه اين موضوع چقدر براي بقيه نا خوشايند است .
تبليغات در بد ترين حالت
Shure در اين مورد تنها نيست .
Dana DiTomaso مدير بخش سئو و ديجيتال ماركتينگ Kick Point ، كار اين برند را " تبليغات در بد ترين حالت " بيان كرد .
او بيان كرد :
اگر آن ها نمي دانستند كه دارند چه كاري انجام مي دهند يا مي خواستند كه مردم را گمراه كنند يا اگر هر دو مورد درست باشد ، اين كاملا واضح است كه آن ها مي دانستند روزي بقيه متوجه آن خواهند شد و مي خواهند بگويند ببخشيد ما اشتباه كرديم .
Shure گفت كه قبول دارد اين كمپين هوشمندانه بوده است ولي يكي از بزرگ ترين اشتباه هاي اين كمپاني در زمينه سئو بود .