2 . چيدمان بر اساس تايپوگرافي
تايپوگرافي هميشه يكي از اساسي ترين تعريف ها در طراحي سايت بوده است .
تكنولوژي هيچ گاه به اين اندازه به اين مفهوم اجازه شكوفايي نداده است .
اما ما هم اكنون آزادي زيادي در طراحي سايت ، توضيحات و آزمايش ها داريم .
تايپوگرافي در حال به دست آوردن جايگاه اصلي خود در طراحي سايت است .
در حال حاضر فونت هاي محبوب زيادي كه حتي شخصي هم هستند براي طراحي سايت وجود دارد .
اما اين فقط به انتخاب فونت و تركيب كردن آن ها خلاصه نمي شود .
اكثر اين بخش مربوط به انتخاب كلمات به عنوان عنصر اصلي زيبايي است .
هم اكنون كلمات جايگاه ويژه اي در طراحي سايت دارند .
يك عنصر وسيع كه بقيه قسمت ها در كنار آن معنا پيدا مي كنند .
يكي از كاربرد ها و اثرات تايپوگرافي براي برجسته نشان دادن ، قرار گرفتن هر حرف از آن ها به عنوان يك عنصر گرافيكي در طراحي سايت است .
براي اين كار شما مي توانيد فرم ها ، افكت ها و انيميشن هاي متفاوتي را از طريق استايل هايي مثل Bold به فونت خود اختصاص دهيد .
3 . فونت هاي متفاوت
فونت هاي متفاوت زيادي براي طراحي سايت وجود ندارند كه توسط مرورگر ها پشتيباني شوند .
اما بايد در ليست ما براي تقويت مهارت ها باشند .
فونت هاي متفاوت سير تكاملي فونت هاي به خصوص opentype هستند .
يك فايل فونت مي تواند شامل چندين ظاهر متفاوت از فونت باشد .
با استفاده از CSS در طراحي سايت اين امكان وجود دارد كه به اين ظاهر هاي متفاوت دسترسي پيدا كنيد و از آن ها استفاده كنيد .
به عنوان يك مثال ما مي توانيم فونت B Yekan را مثال بزنيم كه در يك فايل ممكن است هم استايل نرمال آن وجود داشته باشد و هم استايل Bold آن .
با استفاده از CSS شما مي توانيد استايل هاي متفاوتي در طراحي سايت مثل فشرده كردن يا باز كردن به فونت ببخشيد .
اما بقيه خصوصيت هاي آن كه مربوط به مرفولوژي ( ريخت شناسي ) مي شود با انتخاب طراح فونت تغيير مي كند .