هنگامي كه در مورد مشتريان خود ايده اي داشتيد ، نگاهي به طراحي سايت هاي رقيب و مخاطبان آن بيندازيد .
نكاتي را كه به خوبي عمل مي كنند و نكاتي كه خوب عمل نمي كنند را يادداشت كنيد پس شما مي توانيد نكات موفقيت آن ها را به دست آوريد و نقاط ضعف آن ها را براي خود پوشش دهيد .
شناخت مشتريان به شما اجازه مي دهد كه نقاط ضعف آن ها و نياز هايشان را پيدا كنيد و در طراحي سايت خود آن ها را پياده سازي كنيد .
طراحي سايت بر اساس علاقه كاربران
وقتي شما مشتريان هدف خود را بشناسيد ، يك طراحي سايت انجام دهيد كه اكثر آن ها دوستش داشته باشند و بتوانند با آن ارتباط برقرار كنند . طراحي سايت و انتخاب بخش بندي آن را بر اساس عملكرد مخاطبان هدف خود كه از طراحي سايت شما بازديد مي كنند انجام دهيد .
اجازه دهيد بگوييم كه اكثر مخاطبان شما از نسل Z هستند . گروهي كه 44 ميليارد دلار در خرده فروشي هزينه مي كنند .
نسل Z ترجيح مي دهند كه يك طراحي سايت ساده كه سريع لود مي شود را ببينند و بر روي موبايل نيز به خوبي كار كند .
در مورد عملكرد هاي عمومي نسلي كه از طراحي سايت شما خريد مي كنند فكر كنيد . چه رنگي دوست دارند ؟ چه فونتي دوست دارند ؟ چه استايل و لايه بندي دوست دارند ؟
در ذهن داشته باشيد رنگ هايي كه براي طراحي سايت انتخاب مي كنيد با رنگ بندي برند شما تناسب داشته باشد و با تمام ويژگي هاي محيط سازگار باشد .
در واقع چالش اين جاست كه استايل برند خود را بر اساس عملكرد نسل مورد نظر تطبيق دهيد . اگر برند شما از رنگ هاي تيره استفاده مي كند اما مي خواهيد با يك نسل جوان تر با استفاده از رنگ هاي روشن ارتباط برقرار كنيد بايد ميانه اي از رنگ ها را انتخاب كنيد كه هم پايه برند شما حفظ شود و هم بتوانيد مخاطبان مورد نظر خود را جذب كنيد .