يك طراح سايت مثل يك معمار است كه پايه يك طراحي سايت را مي سازد و زيبايي آن را بر اساس علايق كاربران انجام دهد .
از لحظه اي كه مفهوم طراحي سايت ايجاد شد طراحان بايد كاربر پسند بودن ، واكنش گرايي و كنار هم قرار گرفتن كوچك ترين عناصر را براي ايجاد طراحي سايت را در نظر بگيرند .
ده ها عنصر در كنار يكديگر قرار مي گيرند كه حس طراحي سايت را به كاربران منتقل كنند و UX نيز با بزرگ و كوچك اين عناصر در ارتباط است .
88 درصد كاربران اعلام كرده اند كه تجربه خوبي در استفاده از طراحي سايت ها با موبايل ندارند و 30 درصد آن ها پس از يك تجربه بد هرگز به آن طراحي سايت ها برنگشته اند .
به طور مشابه ، در يك مغازه آجر و ملات تجربه كاربري به ظاهر مغازه شما بستگي دارد و باعث مي شود كه يك مشتري دوباره به مغازه شما سر بزند يا نه !
اگر بخواهيم شفاف تر صحبت كنيم ، UX تاثير به سزايي در موفقيت طراحي سايت شما دارد و بسيار مهم است كه آن را به درستي انجام دهيد .
پيشنهاد هاي اين مقاله شامل قدم هاي اوليه براي طراحي سايت است و پس از آن شما را به مراحل پيشرفته اي از User Experience سوق خواهد داد .
1 . تحقيقات خود را انجام دهيد
قبل از اين كه ايده اي براي UX دهيد ، در مورد برند خود مطالعه كنيد . هدف هاي ابتدايي يك شركت و ارزش هاي اوليه آن چيست ؟
وقتي اين را متوجه شويد ، انواع مشتريان خود را نيز بهتر خواهيد شناخت .
طراحي سايت بر اساس كاربران بسيار سخت است اگر شما ندانيد كه براي چه كسي داريد طراحي مي كنيد .
يكبار كه مشتريان هدف خود را به خوبي بشناسيد ، اطلاعات دقيق تري را به دست مياوريد و مي توانيد اطلاعات كلي آن ها را در اختيار داشته باشيد .
به مناطق جغرافيايي كه كاربران شما وارد سايتتان مي شود يا دستگاه هايي كه از آن ها براي ورود به طراحي سايت تان استفاده مي كنند توجه كنيد .
اطلاعات جزئي را به خوبي بررسي كنيد و از مشتري هاي فعلي خود نظر سنجي كنيد كه حاضرند براي چه چيز هايي از برند شما پول پرداخت كنند .
وقتي كه اطلاعات كاملي از مشتريان خود به دست آورديد يك Persona براي خود ايجاد كنيد تا ويژگي هاي كلي آن ها را در اختيار داشته باشيد .
شايد شما نياز به بيش از يك Persona داشته باشيد .
شايد براي هر قشر يك طراحي سايت يا يك ديزاين نياز داشته باشيد .