گوگل در مقاطع مختلف، از جمله نيويورك تايمز، در معرض آتش سوزي قرار دارد و بايد در مورد اينكه چگونه الگوريتم سئو ي آن كار مي كند، باز شود. من فكر مي كنم ارائه فرمول دقيق دشوار است به علاوه ممكن است به طور بالقوه اسرار تجاري را از بين ببرد.
اما در مورد فهرستي از موارد ابتدايي چطور؟ نه، Eric Schmidt مدير عامل گوگل در اين هفته گفت: "نه"
شما مي توانيد پاسخ Schmidt را در زير ببينيد. اين در جريان يك جلسه ناهار با خبرنگاران در كنفرانس Google Zeitgeist روز سه شنبه برگزار شد. مبادله به شرح زير است:
:Sullivan
شما مي گوييد اين 200 عامل سئو را دوست داريد، چرا حداقل آنها را فقط فهرست نمي كنيد؟
:Schmidt
از آنجا كه ما آنها را تغيير مي دهيم . چيزي كه اتفاق مي افتد اين است كه، شما اين سوال را در هشت سالي كه با هم كار كرده ايم، پرسيده ايد، بنابراين اين همان سوال تكراري است. چرا ما اين موارد را منتشر نمي كنيم. و پاسخ اساسي اين است كه ما هميشه در حال تغيير هستيم. ما مدام تغيير ميكنيم و اگر شروع به گفتن چگونگي كار جعبه سياه كنيم، حوادث ناگهاني زيادي در مورد اين تغيير و تغيير ايجاد مي شود و ما فقط اين فشار را نمي خواهيم.
:Sullivan
من نمي گويم ايننگونه است كه چطور فاكتورهاي سئو واقعا اندازه گيري شده يا وزن مي شوند.
:Schmidt
اما حتي ليست.
Sullivan:
اما 50 مورد از اين عوامل سئو هرگز تغيير نكرده است.
Schmidt:
بياييد صادق باشيم و بگوئيم من با شما مخالف هستم
Sullivan:
خوب…
Schmidt:
اين يك راز كسب و كار از گوگل است.
Brian womackاز بلومبرگ:
اما اين مسئله بسيار باز نيست
Schmidt:
دوباره، باز بودن، بزاريد تعريف شما را از باز بودن ببينيم، بياييد شروع كنيم كه چگونه شركت شما با باز بودن كار مي كند. شركت ؟ برخي اسرار دارد؟
اين علامت سوال در انتها به اين دليل است كه من نميتوانم آخرين بخش را بشنوم.
مواد تشكيل دهنده يك دستور نيست
اكنون اجازه دهيد تا با برخي ديدگاه هاي بيشتر روبرو شويم. من موافقم، فرمول دقيق سئو يك سري كسب و كار است. اما من براي دستور مخفي تقاضا نكردم، دقيقا چگونگي تركيب همه چيز براي ايجاد سس مخصوص Google. من پرسيدم كه چه چيزآسيب برانگيزي در فهرست 200 تركيب مختلف موجود در سس وجود دارد.
همانطور كه ذكر شد، يك سري مقاله نيويورك تايمز در اوايل سال جاري پيشنهاد كرد كه الگوريتم ارزيابي سس مخفي گوگل - دستور العمل واقعي - بايد براي بازرسي دولت باز شود.
من متوجه شدم كه خيلي خنده دار است كه من تقلبي از آن را نوشته ام ، الگوريتم نيويورك تايمز واينكه چرا او نياز به مقررات دولت است. الگوريتم سئو دائما تغيير مي كند، همانطور كه Schmidt گفت. آيا مانيتور دولتي در Google حضور دارد تا به طور مداوم آن را تماشا كند؟
به علاوه، اين يك راز كسب و كار است. اگرCoke نتواند فرمولش را تحويل دهد، اگر KFC مجبور نباشد مخلوط ويژه خود را فاش كند، اگر نيويورك تايمز مجبور نباشد دقيقا توضيح دهد كه چگونه يك داستان با تمام جزئيات آن نوشته مي شود، چرا گوگل بايد جواهرات تاج خود را به باد بدهد؟
اما Coke به شما مواد اوليه موجود در نوشيدني را ميگويد . من فكر مي كنم اگر گوگل بيشتر از 200 سيگنال رتبه بندي خود را ليست كند، منتقدان مي گويند كه اين الگوريتم فقط يك ليست از شركت هايي نيست كه گوگل فكر مي كند بايد بالاتر يا پايين تر رتبه بندي شوند .
در فهرست چيست؟
خوب، من مي توانم از چيزهايي كه گوگل در واقع در طول سالها گفته است ، در سرم ليستي درست كنم
- حضور عبارت جستجو در تگ عنوان HTML
- حضور عبارت جستجو در كپي از بدن HTML
- استفاده از bold در ميان عبارت جستجو
- استفاده از برچسب هاي Header در اطراف عبارت جستجو
- حضور اصطلاح جستجو در متن لنگر كه منجر به صفحه مي شود
- PageRank يك صفحه
- PageRank / مجوز كل دامنه
- سرعت وب سايت