جمعه ۱۱ آبان ۰۳

شخصي سازي و رتبه بندي موتورهاي جستجو

۱۱ بازديد

سالها پيش، همه افراد دقيقا نتايج جستجو مشابه و يكساني را مي ديدند. ولي امروزه، هيچ كس دقيقا همان نتايج جستجو را نمي بيند، نه در گوگل، نه در بينگ. حتي پنجره هاي مرورگر شخصي نيز، به نوعي به يك تجربه شخصي تبديل مي شود.
اين به اين معني نيست كه تمامي افراد نتايج جستوجو كاملا متفاوتي دارند. بلكه، هنوز مشتركات زيادي وجود دارد. و افراد بسياري ليست هاي "عمومي" را در ليست جستوجو مشاهده مي كنند. اما بعضي از ليست ها نيز وجود دارند كه وابسته به دلايلي مثل اينكه، جست وجو گر چه كسي است، كجا زندگي مي كند و چگونه در حال وب گردي است، ظاهر مي شوند.

 

كشور

يكي از ساده ترين عوامل رتبه بندي فردي براي درك اين مسئله اين است كه مردم نتايج مربوط به كشورشان مشاهده مي كنند.
شخصي كه در آمريكا عبارت "فوتبال" را جستجو مي كند واضح است كه نتايج مربوط به فوتبال آمريكا را دريافت كند؛ و شخصي كه در انگليس همان عبارت"فوتبال" را جستوجو كند، قطعا ليست نتايج متفاوتي با فرد قبلي دارد و اطلاعات مربوط به كشور خود را دريافت مي كند.
اگر سايت شما به يك كشور خاص مرتبط نباشد، پس از آنكه شخصي سازي براي هر كشور اتفاق مي افتد، فرصت كمتري براي نشان داده شدن داريد. اگر اطلاعات وب سايت شما مربوط به كشوري خاص است اين ارتباط را ايجاد كنيد، با اين كار روي سئو بين المللي خود كار كرده ايد.

محل سكونت

موتورهاي جستجو شخصي سازي را در سطح كشور متوقف نمي كنند. بلكه نتايج را مطابق با شهر يا منطقه شهري بر اساس مكان كاربر نيز مطابقت مي دهند.
همانطور كه با شخصي سازي كشور، در ليست جستوجو كشور مربوطه ظاهر مي شويد، پس اين عمل را براي شهر و محل سكونت خود نيز انجام دهيد.

تاريخچه شخصي

جست و جو گر معمولا از ليست نتايج جست و جو روي چه سايت هايي كليك كرده ؟ و چه سايت هايي را به طور منظم بازديد مي كند؟
اين نوع از تاريخچه شخصي به منظور استفاده از تغيير نتايج به دست آمده از سوي Google و Bing است. به غير از شخصي سازي كشور و شهر، هيچ راه آسان ديگري براي سعي در اينكه خود را مرتبط با موضوع نشان دهيد، وجود ندارد.
به ياد داشته باشيد، كاربري كه براي اولين بار وارد وب سايت شما مي شود، احساس اوليه او و نام تجاري شما بيشتر از همه چيز اهميت دارد. هنگامي كه يك كاربر بر روي يكي از نتايج جستجو كليك مي كند، به دنبال يك تجربه عالي است كه دوباره به آن وب سايت باز گردد.اگر اين حس را تجربه كند، با گذشت زمان، ممكن است نام تجاري شما را در نتايج جستجو مشاهده كند، و روي آن كليك كند حتي اگر در آن ليست، نام سايت شما زير سايت هاي ديگر قرار گرفته باشد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/15/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.