توجه به طراحي سايت ها، امروزي ضروري در رونق كسب و كار است. هم اكنون نزديك به 1.7 ميليارد وب سايت آنلاين وجود دارد، كه انواع بسيار زيادي از طراحي سايت هاي متفاوت را به وجود مي آورند، اما اين تنوع زياد باعث ايجاد سردرگمي در نوع و بهترين طراحي موجود براي وب سايت ها مي شود.
به عنوان طراح يا صاحب طراحي سايت ، نياز است با انواع طراحي هاي متفاوت وب پيج ها آشنايي داشته باشيد، تا بتوانيد درك كنيد كه كدام مدل مي تواند خواسته هاي شما را برآورده كند. مطالعه ي مدل هاي استفاده شده توسط رقبا و آزمايش آن ها، به شما اجازه مي دهد تا بهترين فرمت موجود را براي خود و مشتريان ايجاد كنيد.
در ادامه، با 8 نوع متفاوت از طراحي سايت ها آشنا مي شويم:
1. HomePage
اين قسمت، مهم ترين بخش طراحي سايت است و مانند چهره و قسمت اصلي برند شما است.
هوم پيج، به بازديدكنندگان طراحي سايت كمك مي كند به قسمت هاي مختلف وب سايت سر بزنند و همچنين به عنوان عاملي اصلي براي تعيين نرخ تبديل شناخته مي شود. از آن جايي كه اكثر مردم از طريق هوم پيج به وب سايت شما وارد مي شوند، طراحي آن حائز اهميت بالايي است.
صفحه اصلي مي تواند در قالب اشكال مختلفي ظاهر شود و در حالي كه طراحي آن اهميت بالايي دارد، همواره به ياد داشته باشيد كه كه هدف اصلي از ايجاد اين صفحه، نويگيشن اصلي و اصلي ترين نقطه براي بازديدكنندگان طراحي سايت است. كسب و كار خود را مشخص كنيد و UVP منحصر به فرد خود را ارائه دهيد. سلسله مراتب طراحي سايت را به صورت صحيح و ساختار نويگيشن را در صفحه ي اصلي ايجاد كنيد. سعي كنيد از پالت رنگ مرتبط با برند، لوگو و تصاوير مرتبط با كسب و كارتان استفاده كنيد. قسمت هوم پيج و تصاوير به كار رفته در آن، ارتباط تنگاتنگي با يكديگر دارند، بنابراين اين تصاوير بايد گوياي شخصيت شما و ويژگي برندتان از طريق تصاوير و كلمات باشد.
Matcha Kari، مثالي عالي از اين نوع طراحي سايت است. به قسمت نويگيشن در بالاي صفحه دقت كنيد كه به خوبي مواردي كه مي توانيد در اين وب سايت پيدا كنيد را توضيح و نمايش مي دهد. در اين قسمت از طراحي سايت ، بازديد كنندگان مي توانند كوپون دريافت كنند، در قسمت اشتراك ايميل عضويت دريافت كنند يا ويديوهاي متفاوت در رابطه با محصولات مختلف اين وب سايت مشاهده كنند.