6. تكامل چت بات ها
چت بات ها مدت زماني است كه نقش خود را به خوبي در طراحي سايت ايفا كردهاند، اما نهايتا به ويژگي مهمي در سال 2019 تبديل شدهاند. اهميت چت بات ها عمدتاً به دليل پيشرفت هاي انجام گرفته در AI و يادگيري ماشيني طراحي سايت است، كه باعث مي شود اين چت بات ها به ابزاري هوشمند و تاثيرگذار تبديل شوند.
چت بات هاي جديد بيش از پيش بر روي طراحي سايت ها نمايش داده مي شوند و تنظيمات بيشتري براي سفارشي سازي آن ها به كار گرفته ميشود و تفاوتهاي عمدهاي با طراحي سايت هاي گذشته خواهند داشت. رنگ هاي روشن باعث مي شود اين چت بات ها برجسته تر و جذاب تر از قبل نمايش داده شود. همچنين پيش بيني مي شود كه با استفاده از ويژگي هاي جديد براي شخصي سازي چت بات در طراحي سايت ، كاربران احساس راحتي بيشتري هنگام استفاده از آن داشته باشند و اين بات ها حالت شخصي تري به خود بگيرند.
هوش مصنوعي، هوش صناعي يا هوش ماشيني (به انگليسي: Artificial Intelligence) به هوشي كه يك ماشين در شرايط مختلف از خود نشان ميدهد، گفته ميشود. به عبارت ديگر هوش مصنوعي به سيستمهايي گفته ميشود كه ميتوانند واكنشهايي مشابه رفتارهاي هوشمند انساني از جمله درك شرايط پيچيده، شبيهسازي فرايندهاي تفكري و شيوههاي استدلالي انساني و پاسخ موفق به آنها، يادگيري و توانايي كسب دانش و استدلال براي حل مسايل را داشته باشند.
بيشتر نوشتهها و مقالههاي مربوط به هوش مصنوعي، آن را به عنوان (دانش شناخت و طراحي عاملهاي هوشمند) تعريف كردهاند
7. محتواي ويديويي بيشتر
امروزه، كاربران دنياي اينترنت نيازي ندارند تا اهميت محتواي ويديويي براي طراحي سايت ها را درك كنند، زيرا اين امر براي تمامي افراد به اثبات رسيده است. استفاده از محتواي ويديويي نه تنها طراحي سايتشما را از ساير وب سايت ها متمايز ميكند؛ بلكه براي افرادي كه طراحي سايت شما را مورد بازديد قرار ميدهند نيز مفيد است، زيرا باعث مي شود تا افراد در زمان كمتر، تمامي اطلاعات مورد نظر خود را با استفاده از مشاهده ويديو به دست آورند.
اقدام جديدي كه گوگل در اين زمينه انجام داده است، تركيب نتايج صفحات جستجو است كه شامل محتواي ويديويي در قسمت بالاي طراحي سايت هاي استاندارد است. اين اقدام باعث شده است وب سايت ها بتوانند توليدات ويديو و محتواي ويديويي خود را جزو اولويت هاي مهم قرار دهند تا بتوانند جستجوي وب سايت خود توسط كاربران را راحت كنند و محتواي طراحي سايت خود را به صورت موثرتر و با قابليت اشتراك بيشتر به كاربران ارائه دهند.
8. مينيماليسم
يكي از كلاسيك ترين و قديمي ترين روند هاي رايج در طراحي سايت ، مينيماليسم است كه اغلب به عنوان زيبايي شناسي شناخته مي شود. هر چقدر شاخصها و محتواي كم تري بر روي وب سايت وجود داشته باشد، مخاطبان شما كم تر در رابطه با آن ذهن خود را مشغول مي كنند. اگر طراحي سايت به روش درست انجام شده باشد، حتي با وجود طراحي مينيماليسم، خواسته كاربران را به آن ها ارائه خواهد داد.
مينيماليسم، همان روند ديجيتالي سال 2019 را ادامه خواهد داد. انيميشن ها و جلوه هاي جذاب كه باعث جذابيت بيشتر اسكرولينگ مي شوند، به وب پيج ها آزادي بيشتري براي قرار دادن محتوا اهدا مي كند و نتايج مورد نظر در فضايي سفيد، كه در آن تضاد به كار گرفته شده است مشاهده ميشود و از تايپو گرافي ساده و واضح، بدون وجود شاخصهاي گمراه كننده استفاده مي شود.