مطمئناً عمليات ساخت لينك در سئو پيش از اين با استفاده از تاكتيك هايي مانند طرح هاي پرداختي براي ساخت لينك، لينك هاي پنهان و محتواي اسپم استفاده مي شد. اما پس از آن كه شركت گوگل الگوريتم خود را در سال 2012 به روزرساني كرد و الگوريتم پنگوئن را معرفي كرد، اين تاكتيك هاي سئو عملاً بلا استفاده شد و تمركز شركت گوگل هم اكنون بر روي تكنيك هاي سئو ي كلاه سفيد و محتواي با كيفيت است.
اما، اين جمله بدان معنا نيست كه بحث هاي انجام گرفته در رابطه با ساختمان لينك هاي سئو به طور كلي تمام شده است، زيرا برخي سئو ها معتقدند كه هر گونه شكل ساختمان فعال لينك ها، در بهترين حالت خود اتلاف وقت و در بدترين حالت ممكن، زير پا گذاشتن سياستهاي موجود سئو است، و برخي از آن ها معتقدند كه استفاده از اين امر بسيار ارزشمند است و بخشي مهم از استراتژي هاي مرتبط باسئو است.
مخالفت هاي مربوط كيفيت محتوا
يكي از رويكردهاي رايج سئو و در عين حال متضاد در رابطه با موضوع مد نظر، توييتي است كه از مديرعامل سخنراني رايت ماركوس منتشر شده است.
"ساخت لينك براي سئو اتلاف وقت است. به جاي صرف وقت براي ساختن لينك، بهتر است تمركز خود را بر روي نوشتن مطالب بهتر و رابط كاربري قرار دهيم."
"توصيه هاي قديمي مربوط به سئو به ما توصيه مي كنند كه محتواي خود را براي كاربران تهيه كنيد و آن ها را نسبت به موتورهاي جستجو ارجعيت دهيد. لينك ها و پيوندها را به اين دليل نسازيد كه ممكن است ارزش خاصي براي سئو ي شما به دست آورند؛ بلكه لينك هايي ايجاد كنيد كه ترافيك هدفمند سئو را به سايت شما هدايت ميكنند."
در طول اين جلسه، تاندلر اشاره اي به اسپم هايي كرد كه توسط ابزارهاي ساخت لينك سئو توليد شده بودند.
همچنين در اين جلسه نقل قول هايي از افرادي مانند جان مولر، مت كاست و جونو آلدرسون صورت گرفت و گفته شد كه تمامي لينك هاي سئو به صورت طبيعي توسط دستورات و راهنمايي هاي گفته شده توسط شركت گوگل ساخته نشدهاند.
علاوه بر اشاره به ماهيت و كسي نيك ساخت لينك هاي با كيفيت سئو و او همچنين به ساير روشها ، ماننده ساخت لينك هاي داخلي نيز اشاره كرد.
" اگر تيم شما داراي منابع محدود است ، توصيه مي كنم تا زمان خود را در ساخت محتواي با كيفيت سئو صرف كنيد و تمركز خود را بر روي ساختمان لينك قرار ندهيد." - تاندلر
"زمان خود را در تهيه تجربه كاربري بي نقص سپري كنيد و در رابطه با هماهنگي محتواي خود با خواسته كاربران وسواس به خرج دهيد. هدف نهايي شما بايد تهيه بهترين نتايج ممكن براي سئو باشد و همواره بايد در زمينه كاري خود، بهترين نتايج را به كاربران خود ارائه دهيد. ساخت لينك هاي سئو را متوقف كنيد و شروع به به دست آوردن آن ها كنيد!"