براي استفاده از ويژگي جديد URL در سئو ، ناشران بايد يك Signed Exchnge ايجاد كنند كه نياز به اخذ يك گواهي دارد، كه بر خلاف گواهي ssl است. پس از اخذ گواهي ذكرشده براي سئو ، AMP كش شده، دامنه url منتشركنندگان را نشان مي دهد.
(نشاني وب[1] يا مكان يكنواخت منبع (به انگليسي: Uniform Resource Locator) يا يوآرال (به انگليسي: URL) مشخصكننده? موقعيت مكاني و نحوه? واكشي يك منبع در اينترنت يا شبكههايي مشابه اينترنت است. اين مفهوم با يوآرآي تفاوت ميكند.[2] يوآراِل در سال 1990 توسط تيم برنرز-لي بعنوان بخشي از يوآرآي ساختهشد.)
مزاياي تجزيه و تحليل و برند
اولين شريك و همكار گوگل در پروژه مذكور براي سئو ، شركت كلادفر است كه مزاياي پيش بيني شده زيادي را در اين مشاركت به دست ميآورد:
نام تجاري
منتشركنندگان سئو قادر خواهند بود تا ترافيك AMP خود را مستقيماً به دامنه وب سايت اوليه انتقال دهند.
تجزيه و تحليل هاي آسان
تمامي بازديدكنندگان، AMP يا ساير افراد، مي توانند در دامنه يكسان سئو همكاري كنند.
فضاي بيشتر براي محتوا
ناشران سئو از طريق حذف نوار خاكستري AMP، فضاي اضافي در بالاي صفحات خود براي تبليغات يا نام تجاري خود در اختيار دارند.
كاهش ميزان Bounce Rate
بازديدكنندگان سايت براي سئو ممكن است اعتماد بيشتري به url هاي ناشران داشته باشند و تمايل بيشتري به بازديد و باقي ماندن در دامنه هاي مورد نظر داشته باشند.
(نرخ دفع كاربر (انگليسي: Bounce rate) يك اصطلاح در زمينه بازاريابي آنلاين و سئو است.
نرخ دفع، بهطور معمول درصد كاربراني است كه بعد از ديدن يك صفحه سئو از سايت خارج ميشوند و نشان دهنده جذابيت سايت براي بازديدكننده است. هر چه درصد بانس ريت در سئو كمتر باشد بهتر است.
اگر درصد پرش كاربران يا بانس ريت بالا باشد به اين معناست كه بازديدكنندههاي بيشتري بعد از وارد شدن به سايت و بررسي يك صفحه سئو به بازديد ساير صفحات تشويق نشده يا مورد جذابي براي حفظ كاربر در سايت وجود نداشته و كاربران بيشتري بلافاصله بعد از ورود سايت را ترك كردهاند.)
كلادفر، در حال حاضر تنها شبكه توليد محتوا است كه با AMP Signed Exchange كار ميكند، اما چندين رقيب براي اين شركت وجود دارد كه شايد به سرعت وارد ميدان رقابت سئو شوند.
شركت كلادفر اعلام كرد كه مشتريان فعلي مي توانند اين ويژگي سئو را از طريق يك كليك بر روي داشبورد هاي خود فعال كنند و به آن ها قول داد كه خواسته هاي آن ها در طي چندين هفته آينده تحويل داده خواهد شد.
شركت گوگل در نهايت آن چه را كه ناشران سئو درخواست كرده اند به آن ها تحويل داده است و اين رخداد از هنگامي اتفاق افتاده است كه AMP معرفي شده است. به كارگيري و استفاده از مزاياي آن تا چه حد براي كاربران آسان خواهد بود و آيا ميتوانند استفاده از آن را به طور كامل درك كنند؟ در آينده نزديك به اين سوالات سئو پاسخ خواهيم داد. پرسش ديگري كه در ذهن بسياري از كاربران از اين است كه آيا اين ويژگي سئو بر روي مرورگر هايي كه بر روي پلتفرم كروميوم ساخته نشدهاند نيز اجرا خواهد شد يا خير.
تمامي اين سوالات در آينده نزديك توسط شركت گوگل و همكاران كلادفر پاسخ داده خواهد شد، اما به نظر مي رسد كه شركت گوگل به زودي قادر خواهد بود تا url هاي واقعي را در AMP به كاربران خود تحويل دهد.