طراحي سايت خود را براي مخاطبان مناسب انجام دهيد
تمامي افراد ممكن است مشتريان بالقوه باشند، اما همواره مخاطباني وجود دارند كه از ساير افراد متمايز هستند. اين مخاطب احتمالا تحت تاثير محصولات يا خدماتي قرار گرفته است كه طراحي سايت شما سعي در تبليغ آن دارد. بنابراين بهتر است تمركز خود را بر روي جذب آن مخاطبان بگذاريد.
تمام موارد طراحي سايت مانند تبليغات، طراحي محصول، نگاه كلي و احساسات وديدگاه هاي صورت گرفته از وب سايت براي گروهي خاص از مردم شكل گرفته اند. طراحي سايت مربوط به فروش موتو سايكل، ممكن است افراد بالغي كه بين 20 و 45 سال سن دارند و درآمد آن ها 50 هزار دلار در سال است را هدف گرفته باشد. هدف اين طراحي سايت ها گروه خاصي از مردم است و ممكن است افرادي با اين شرايط محصولات اين طراحي سايت را خريداري كنند، اما مسئله اي كه واضح است اين است كه گروه ذكر شده هدف اصلي شما است. به همين ترتيب، يك طراحي سايت شخصي داراي مخاطباني كوچك تر با دامنه ي وسيع سني است.
اگر تصور مي كنيد مشتريان براي ثبت نام در طراحي سايت نياز به ارائه مشخصات كامل مالي و شخصي دارند، با اين كار حرفه اي بودن خود را زير سوال مي بريد.
جذب مشتري
مشترياني كه مايل به پرداخت مبالغ متفاوت براي استفاده از خدمات و محصولات شما در طراحي سايت هستند، تمايل دارند تا جاي امكان از كم ترين اطلاعات در رابطه با خود استفاده كند تا زماني كه بتوانند در رابطه با محصولات و خدمات شما تحقيقات كافي را انجام دهند و اطلاعات مورد نياز خود را به دست آورند. هر چقدر بر روي دريافت اطلاعات در طراحي سايت بيشتر از كاربران پافشاري كند، آن ها سريع ترطراحي سايت شما را ترك ميكنند و از استفاده از خدمات و محصولات شما پشيمان ميشوند. مدارك زيادي وجود دارد كه نشان ميدهد هر چقدر فيلدهاي كمتري در فرم ثبتنام طراحي سايت وجود داشته باشد، افراد مورد نظر تمايل بيشتري به ثبت نام در طراحي سايت نشان ميدهند. پس چرا اين كار را براي آن ها آسان نمي كنيد؟
اگر قصد پيشنهاد Free Trial يا آزمايش رايگان را داريد، در صورت عدم دريافت اطلاعات كارت بانكي، مشتريان تمايل بيشتري به استفاده از اين خدمات نشان مي دهند. اگر خدمات ذكر شده بر اساس وب طراحي شده است يا قابل دانلود شدن است، بنابراين نياز نيست تا آدرس فيزيكي خود را نيز وارد كنند.
فرم جمع آوري اطلاعات
البته شما براي فراهم كردن خدمات يا محصولات خود براي كاربران نياز به چندين مورد از اطلاعات داريد، البته سعي كنيد اين اطلاعات را در طراحي سايت تا حد امكان خلاصه و كوتاه نگه داريد. بهتر است اين فرم را براي خود نيز امتحان كنيد و اطلاعات خود را در آن وارد كنيد تا ببينيد كه ارائه اين حجم از اطلاعات براي شما خوشايند است يا خير. تنها اطلاعات ضروري را از آن ها در طراحي سايت درخواست كنيد و اگر مي توانيد برخي اطلاعات را به آينده موكول كنيد و آن را در فرم ابتدايي ثبت نام نگنجانيد. براي درك بيشتر فيلد ثبت نام، همواره ترافيك طراحي سايت خود را در قسمت صفحه ثبت نام مورد بررسي قرار دهيد.