تاريخچه كوتاه از AMP
شركت گوگل AMP را در سال 2015 به عنوان پروژه اي مربوط به منابع باز در سئو ايجاد كرد تا سرعت بارگذاري صفحات را در دستگاه هاي تلفن همراه افزايش دهد و موفق شد تا عملكرد سئو ي وب سايت ها در تلفن همراه را به طور چشمگيري افزايش دهد. شركت گوگل به شدت نگران اپليكيشن هاي قرار گرفته بر روي موبايل بود كه تحت تاثير ترافيك وب براي سئو قرار گرفته بودند و قصد داشت تا راهي براي تشويق مجدد مردم به استفاده از وب سايت بر روي موبايل پيدا كند. در فوريه سال 2016، شركت گوگل صفحات AMP را درون نتايج جستجوي سئو ي موبايل به كار گرفت.
(AMP يك پروژه تحت نظر گوگل در سئو است كه هدف آن افزايش سرعت ارائه محتوا با استفاده از كدهاي ساده مانند AMP HTML در صفحه ابزارهاي كوچك مانند موبايل مي باشد. به عبارت ساده تر، AMP درسئو يك راهي براي ايجاد صفحات وب براي محتواي استاتيك و به صورت HTML ( صفحاتي كه بسته به رفتار و عمليات كاربر تغييري نمي كنند) است كه باعث بارگذاري سريع آن ها مي گردد و بر روي سئو تاثير مي گذارد .
يكي از مكان هايي كه AMP استفاده مي شود در پروژه سئو ي توليد سريع مقالات فيس بوك است كه با اين تكنولوژي فيس بوك مي تواند محتواي نويسندگان خود را به صورت مستقيم از طريق خبرنامه ارسال نمايد كه محتواي سئو سريع تر از بارگذاري يك صفحه در موبايل، به نمايش داده مي شوند.
AMP از فريم ورك اپن سورس استفاده مي كند و به همين دليل ديگر شركت ها براي توليد محتواي سئو و صفحات HTML خود از به راحتي مي توانند از اين فريم ورك استفاده كنند)
به دليل اين كه اغلب منتشر كنندگان سئو و وب سايت هاي آن ها براي موبايل بهينه سازي نشده بودند، AMP نيازمند تجزيه و تحليل هاي زيادي بود. براي بارگذاري سريع تر صفحات سئو ، شركت گوگل نياز داشت تا همه موارد را از پيش Render كند و از اين ساختار استفاده كند. با اين روش، شركت گوگل موفق شد تا صفحات را با سرعت بيشتر درون دستگاه هاي موبايل بارگذاري كنند، گرچه اين ويژگي سئوگاهي اوقات مورد بحث قرار ميگرفت و برخي افراد با آن مخالفت مي كردند.
چرا ناشران بايد Signed Exchange كنند؟
Signed Exchange چيست؟ در ادامه با اين تكنولوژي سئو و توصيف آن توسط شركت گوگل همراه هستيم.
Signed Exchange در واقع زير مجموعه اي از فناوري در حال ظهور به نام Web Package است كه ناشران سئو را قادر ميسازد تا محتواي خود را به صورت قابل حمل، يعني براي توزيع مجدد توسط افراد ديگر در دسترس قرار دهند، در حالي كه يكپارچگي و اصل محتواي سئو حفظ ميشود. محتواي قابل حمل داراي مزاياي فراواني از جمله ارائه سريع تر محتوا براي تسهيل اشتراك آن بين كاربران و تجربيات اينترنتي ساده تر است.