استفاده از اسكرولينگ ثابت در قسمت سايدبار
استفاده از نواراب هاي ثابت در طراحي سايت وبلاگ يا مجله امري بسيار معمول است، اما در عين حال روندي جديد و رو به رشد است كه در آن از سايدبار ثابت در كنار محتواي اصلي طراحي سايت استفاده مي شود.
اين كار باعث مي شود همان طور كه خواننده صفحه طراحي سايت را به سمتپايين مي كشد ، محتواي اصلي ثابت بماند و در قسمت كنار طراحي سايت قرار بگيرد. اين كار كمك زيادي به افزايش تعامل كاربران با طراحي سايت مي كند، اما يكي از معايب اين روش اين است كه تنها بر روي مانيتور هاي بزرگ مانند دسكتاپ ها و لپ تاپ ها به خوبي عمل مي كند.
نگاهي به مجله ي Clutch بيندازيد. اين طراحي سايت داراي سايدبار ثابت به همراه چندين بلوك تبليغاتي و پست هاي مشابه است.
اگر محتوايي طولاني در طراحي سايت خود داريد، بنابراين استفاده از اين ويژگي مي تواند براي شما موثر واقع شود. با استفاده از سايدبار ثابت مي توانيد محتواي مهم را همواره به صورت برجسته نمايش دهيد.
استفاده از اين روش هنگامي به حداكثر كارايي خود ميرسد كه محتواي شما ارزشي بالاتر از قسمت تبليغاتي طراحي سايت دارد. اما اگر نگران CTR وبسايت خود هستيد، بايد به شما اطميناندهيم كهاستفاده از اين روش باعث افزايش CTR مي شود.
در سايدبار هاي شلوغ وسنگين ، مي توانيد قسمتي را با عنوان Email opt-in پيدا كنيد كه در بين تبليغات قرار گرفته است. همچنين بهتر است يادآوري كنيم كه اگر جزو افرادي هستيد كه از نرم افزارهاي بلاك تبليغات استفاده مي كنيد، به احتمال زياد تنها بخش ايميل را در اين قسمت طراحي سايت پيدا خواهيد كرد.
اما اين قسمت براي كاربران ارزش زيادي دارد، زيرا هنگامي كه همزمان با خواندن محتوا آن را به سمت پايين هدايت مي كنيد، اشتياق شما براي ثبت نام در سايت موردنظر نيز بيشتر مي شود و تصور مي كنيدكه طراحي سايت مورد نظر ارزش دنبال كردن رادارد.
قالب هاي سفارشي براي قسمت هوم پيج يا صفحه خانگي
صفحات خانگي و هوم پيج هاي طراحي سايت هايي كه به سبك مجلات طراحي شده اند، فاصله زيادي از طراحي وبلاگ مانند هميشگي گرفته اند، كه اين روش، اغلب چندين پست را در بخشي خطي مانند ليست ميكند.
در حالي كه استفاده از روش معمول نيز مزاياي خاص خود را دارد، استفاده از اين روش يكي از بهترين تكنيك ها براي دسترسي به آرشيو نويسنده، تاريخ آرشيوها و بسته بندي صفحات است، اما صفحه خانگييا هوم پيج بايد مانند راهي اصلي براي رسيدن به ساير بخش هاي طراحي سايت باشد. بنابراين بايد اين بخش از وب سايت را با كمي حساسيت و دقت بيشتر طراحي كرد.
وب سايت Vulture مثالي بي نظير در اين زمينه است كه در اين وب سايت از سه رديف مختلف با پهناي متفاوت استفاده شده است. هر پست شامل اندازه هاي متفاوت در قسمت هدلاين و تصاوير كوچك است.
به ياد داشته باشيد كه وب سايت والچر از بزرگ ترين مجلات است كه هر روزه صدها پست جديد در وب سايت خود قرار مي دهد. بنابراين اين سطح از جزئيات ممكن است براي وبلاگ كوچك تر كه تنها يك الي دو پست در روز بارگذاري مي كند راهي مناسب نباشد.