جمعه ۱۱ آبان ۰۳

آينده وبلاگ هايي كه به سبك مجلات ساخته شده اند: روش ها و ايده هاي طراحي ( قسمت دوم )

۱۱ بازديد

توضيحات ابزار ايجاد شده

ابزار ايجاد شده در طراحي سايت تمام قسمت هاي صفحه را تحت پوشش خود قرار مي‌دهد و از انواع مختلف تصاوير استفاده مي كند. همان طور كه در اين طراحي سايت نيز مشاهده مي‌شود، از استوري بسيار بزرگ براي بيشترين جلب توجه استفاده شده است.

سپس هنگامي كه از سمت چپ به راست حركت مي‌كنيد، به ترتيب ويجت هاي كوچك و كوچك تري را در طراحي سايت پيدا خواهيد كرد. اين روند نيز مي‌توانند نتايج مثبتي براي طراحي سايت شما به همراه داشته باشد، زيرا استفاده از اين نوع طراحي سايت براي كاربران تلفن همراه نيز امكان پذير است و مي‌توانيد به پست هاي مختلف دسترسي داشته باشيد. استفاده از اين نوع طراحي سايت ، كمك بزرگي به نمايش استوري ها و داستان هاي محبوب مي كند و توجه كاربران را به سمت مهم ترين پست ها جلب مي كند.

برخي از ويجت هاي مربوط به استوري ازCarousel يا چرخ و فلك براي حركت و انتقال بين استوري هاي متفاوت در طراحي سايت استفاده مي كنند. اين ايده، يكي از استراتژي هاي مناسب و معقول است، اما از همه نظر عالي به نظر نمي رسد.

استفاده از استراتژي چرخ و فلك در طراحي سايت به دليل مفيد بودن خود شناخته نيست و در جلب توجه كاربران با مشكلات خاص خود مواجه است.

در طراحي سايت Computer World، مي توانيد چندين پست را مشاهده كنيد كه به طور خودكار مي چرخند.

اگر مي خواهيد از اين روش در طراحي سايت استفاده كنيد، بايد بدانيد كه استفاده از آن نتايج منفي ندارد، اما به دليل فني بودن و نتايج آن، بسياري از افراد استفاده از آن را در طراحي سايت به طراحان وب توصيه نمي كنند.

به هرحال، استفاده از ويجت استوري در طراحي سايت يكي از موارد ضروري براي تمام وب سايت هايي است كه از سبك مجله مانند استفاده مي‌كند. چگونگي طراحي اين ويجت بستگي به صاحب طراحي سايت دارد، اما استفاده از اين ويجت ها، يكي از روش هاي اثبات شده براي تغيير سطح وبلاگ و حرفه اي كردن آن و طراحي سايت است.

سرتيترها با تگ لاين

استفاده از اين روش را در روزنامه‌ها و مجلات چاپي زيادي مشاهده كرده ايد، اما استفاده از آن در دنياي اينترنت و طراحي سايت امري جديد است. منتشران زيادي هم اكنون از سرتيترهايي استفاده مي‌كنند كه در آن ها از تگ لاين ها نيز بهره برده اند كه اين تگ لاين ها اطلاعات بيشتري در رابطه با استوري مورد نظر در طراحي سايت ارائه مي دهند.

استفاده از اين روش را اغلب در طراحي سايت هاي مربوط به اخبار مانند Huffington مشاهده مي كنيد.

تگ لاين ها در طراحي سايت بسيار خوب هستند، زيرا جزئيات بيشتري در رابطه با استوري ارائه مي دهند. اين تگ لاين ها اغلب مانند ابزاري براي تشويق مردم به خواندن مقاله مورد نظر عمل مي‌كنند.

اما اگر نگاهي گذرا به طراحي سايت Huffington بياندازيد، متوجه خواهيد شد كه تنها چندين مقاله كوچك داراي تگ لاين است، زيرا استفاده از تگ لاين ها در تمامي پست ها ضروري نيست و اين ويژگي، اقدامي اجباري براي تمامي مجلات نيست.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/118/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.