جمعه ۱۱ آبان ۰۳

اعتماد، قدرت و رتبه بندي در جست و جو

۱۴ بازديد

وقتي موتورهاي جستجو مي توانند به لينك ها يا حساب هاي اجتماعي اعتماد داشته باشند، پس آيا مي توانند به وب سايت ها نيز اعتماد كنند؟ بله كاملا درست است. بسياري از جستجوگرها معتقدند كه اعتماد به سايت نقش مهمي در موفقيت يا عدم موفقيت يك وب سايت در سئو ايفا مي كند.

 

قدرت

آيا شما سايتي مجاز داريد؟ آيا وب سايت شما در زمينه هايي مثل كسب و كار و زمينه هاي ديگر به طور گسترده شناخته شده است؟ در اصل هدف ما اين است.
هيچ كس دقيقا نمي داند كه موتورهاي جستجو چگونه سئو ي يك وب سايت را محاسبه مي كنند و در واقع احتمالا چندين سيگنال "مجاز" در اين باره وجود دارد. نوع لينك هايي كه سايت شما دريافت مي كند ( بك لينك ها و لينك هاي با كيفيت ) يا منابع اجتماعي ( از حساب هاي مورد اعتماد ) و معيارهاي تعامل ( كليك هاي طولاني ) ممكن است در سئو و قدرت سايت نقش داشته باشد.

تعامل

يك سايت با كيفيت بايد تعامل معني دار با كاربران ايجاد كند. موتورهاي جستجو سعي مي كنند اين تعامل را به روش هاي مختلفي اندازه گيري و محاسبه كنند.
براي مثال، كاربران چه قدر روي صفحات شما مي مانند و وقت خود را در وب سايت شما صرف مي كنند؟ آيا آن ها در وب سايت شما مطلبي را مي كنند، يا از طريق فهرست به نتيجه مي رسند و روي منو ها كليك مي كنند؟ يا اينكه بلافاصله دكمه بازگشت را كليك كرده و به سراغ وب سايت هاي ديگر در ليست جست و جو مي روند؟

موتورهاي جستجو مي توانند اين رفتارها را اندازه گيري كنند و اين مقياس ها مي تواند نشانه اي باشد براي اثبات اين كه محتواي شما جذاب نيست.
متريك " زمان بر روي سايت " يا " كليك هاي طولاني " نوع ديگري از تعامل است كه موتورهاي جستجو مي تواند اندازه گيري كنند و از آن ها براي ارزيابي ارزش نسبي محتوا استفاده كنند.
حركات اجتماعي مانند درج نظرات، به اشتراك گذاري و لايك كردن نشان دهنده راه هاي ديگري از تعامل است كه توسط موتور هاي جست و جو اندازه گيري مي شوند.
موتورهاي جست و جو معمولا معيارهاي تعامل را مورد استفاده قرار مي دهند، مخصوصا معيلار هايي كه در بالا ذكر شد. با اين حال، ما معتقديم كه تعامل ها اندازه گيري شده و براي نتايج جستجو مورد استفاده قرار مي گيرند.

سابقه

از آنجا كه موتورهاي جستجو دائما وب سايت شما را بازديد مي كنند، مي توانند احساس كنند كه چه چيزي در وب سايت شما "طبيعي" است و چگونه در طول زمان رفتار كرده ايد.
براي مثال، آيا سايت هايي كه مورد قبول موتورهاي جست و جو نيستند “ bad neighborhoods “ به طور ناگهاني و به مقدار زياد به شما پيوند دادند؟ آيا مطالب خود را در مورد موضوعي كه به طور معمول پوشش داده نشده است منتشر مي كنيد؟ چنين چيزهايي مي تواند زنگ خطري براي وب سايت شما باشد.
يك سايت با سابقه نقض دستورالعمل و گرفتن مجازات چندگانه ممكن است براي رسيدن به جايگاه اوليه و قرار گرفتن در ليست جست و جو راه دشواري را در پيش داشته باشد.

در نهايت، يك وب سايت مسن تر كه مدت زيادي از تاسيس آن ميگذرد ممكن است موفقيت بيشتري داشته باشد، در حالي كه ممكن است يك سايت جديد مجبور باشد براي رتبه بندي، هفته ها، ماه ها يا حتي بيشتر زحمت بكشد تا بتواند جايگاه مناسبي را ليست هاي جست و جو كسب كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/12/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.