جمعه ۱۱ آبان ۰۳

سئو

طراحي سايت

سئو

۱۱ بازديد

بهينه سازي موتور هاي جست و جو ( سئو ) نوعي هنر و علم است ! يعني شما بتوانيد نظر كاربران زيادي را نسبت به سايت خود جلب نماييد .

 

موضوعاتي كه ما در اين صفحه مي خواهيم در موردشان صحبت كنيم را به صورت تيتر بيان مي كنيم :

  • چرا سئو اهميت دارد ؟
  • موتور هاي جست و جو چگونه كار مي كنند ؟
  • مشتريان و كلمات كليدي
  • محتواي متناسب با سئو
  • مثال هايي در مورد محتواي با كيفيت
  • پايه هاي سئو ي داخلي يا On-Page
  • مقدمه اي براي سئو ي تكنيكي
  • پايه هاي لينك سازي
  • هدف جست و جو
  • رشد روز افزون عوامل سئو

چرا سئو اهميت دارد ؟

به طور خلاصه مي توان بيان كرد كه جست و جو منبع اصلي ترافيك ( تعداد بازديد ) سايت شما است .

ما سعي كرديم آمار تقريبا واقعي تهيه كنيم كه ترافيك سايت ها از كجا به دست مي آيد :

همان طور كه مشاهده مي كنيد نزديك 60 درصد از كل ترافيك موجود در سطح وب مربوط به جست و جو از طريق گوگل است . اگر درصد ساير موارد مثل بينك ، ياهو ، يوتيوب و … را حساب كنيد و به اين درصد اضافه كنيد متوجه مي شويد كه 70.6 درصد از ترافيك موجود از طريق موتور هاي جست و جو به دست مي آيد !

خوب اجازه دهيد با ارائه يك مثال اهميت سئو را به شما نشان دهيم :

بگذاريد با اين شروع كنيم كه شما مي خواهيد يك فروشگاه لوازم مهماني باز كنيد .

با توجه به گزارشات گوگل ، 110.000 نفر در هر ماه براي كلمه لوازم مهماني سرچ مي كنند .

البته گوگل بيان كرده است كه از اين تعداد ، حدود 20 درصد از كل كليك ها روي لينك هاي رتبه دار انجام شده است و اين به معناي آن است كه اگر شما يكي از نتايج برتر و رتبه دار گوگل باشيد فقط 22.000 نفر ماهانه از سايت شما بازديد خواهند كرد .

اجازه بديد كمي بيشتر بررسي كنيم – اين تعدادي كه از سايت شما بازديد مي كنند چقدر ارزش دارند ؟

اگر شما بخواهيد رو اين كلمه تبليغات انجام دهيد به طور ميانگين براي هر كليك بايد 1 دلار پرداخت كنيد ؛ در واقع اگر شما بخواهيد 22.000 بازديد كننده براي سايت خود داشته باشيد بايد 22.000 دلار براي يك ماه پرداخت كنيد .

و اين فقط مربوط به همين 1 كلمه مي شود . اگر سايت شما سئو شده باشد ، شما مي توانيد در صد ها يا هزاران كلمه رتبه داشته باشيد .

در ساير صنايع ، مثل مشاور املاك يا بيمه ارزش ترافيك موتور هاي جست و جو به مراتب بالاتر است .

براي مثال ، تبليغ كنندگان براي كلمه اي مانند قيمت بيمه خودرو به ازاي هر كليك بالاي 45 دلار پرداخت مي كنند .

سئو يا تبليغات

وقتي شما عبارتي را جست و جو مي كنيد ده ها لينك به شما نمايش داده مي شود . اين لينك ها به دو دسته تقسيم مي شوند كه براي شما توضيح خواهيم داد :

نتايج سئو شده

نتايج سئو شده يا سازماندهي شده ( گاهي اوقات به عنوان نتايج طبيعي نيز از آن ها ياد مي شود ) ، نتايجي هستند كه 100 درصد به طور طبيعي رتبه گرفته اند و شايستگي حضور در آن رتبه را دارند .

به بيان ديگر هيچ راهي وجود ندارد كه شما به گوگل يا ساير موتور هاي جست و جو هزينه اي را پرداخت كنيد كه در نتايج طبيعي به شما رتبه بدهد .

موتور هاي جست و جو با توجه به صد ها عامل متفاوت سئو به نتايج بهينه شده رتبه مي دهند . اما در كل نتايج سئو شده به عقيده گوگل نزديك ترين ، قابل اعتماد ترين و معتبر ترين صفحاتي هستند كه محتواي مرتبط با موضوع جست و جو شده را دارند .

من در مورد عملكرد الگوريتم موتور هاي جست و جو اطلاعات بيشتري دارم اما بعدا به آن خواهيم پرداخت . اما براي الان ، نكته ي مهمي را بايد به خاطر بسپاريم :

وقتي در مورد سئو صحبت مي كنيم ، داريم در مورد آن صحبت مي كنيم كه سايت شما جايگاه بالايي در نتايج بهينه شده به دست آورد .

تبليغات

نتايج پرداختي ، تبليغاتي هستند كه بالاي نتايج سئو شده يا پايين آن ها ظاهر مي شوند .

تبليغاتي كه انجام مي شوند هيچ ارتباطي با ليست سايت هاي سئو شده ندارند . تبليغ كنندگان در بخش سايت هاي تبليغاتي بر اساس مبلغي كه به ازاي هر كليك تعيين مي كنند رتبه بندي مي شوند . هر چه مبلغ را بالا تر قرار دهيد ، رتبه بهتري خواهيد داشت . همه چيز دست خودتان است !

موتور هاي جست و جو چگونه كار مي كنند ؟

وقتي شما در گوگل ( يا هر موتور جست و جوي ديگر ) براي چيزي جست و جو مي كنيد ، الگوريتمي در لحظه كار مي كند كه بهترين نتايج را به شما نشان دهد .

به ويژه ، گوگل تمامي صفحات ايندكس شده در مخزن خود را بررسي مي كند تا بهترين جواب را به شما ارائه دهد .

حال بايد بدانيم گوگل چگونه بهترين نتيجه را تشخيص مي دهد ؟

هر چند كه گوگل نحوه عملكرد الگوريتم خود را به صورت عمومي منتشر نمي كند ، با توجه به اسناد موجود و اعلامات گوگل ، صفحات بر اساس موارد زير رتبه مي گيرند :

ارتباط

وقتي شما براي عبارتي مثل ” طرز تهيه كوكي شكلاتي ” جست و جو مي كنيد ، قطعا نمي خواهيد كه صفحاتي مربوط به ” لاستيك كاميون ” به شما نشان داده شود .

اين دليلي است كه گوگل به صفحاتي رتبه مي دهد كه تقريبا به كلمه كليدي شما نزديك باشند .

با اين حال ، گوگل به سادگي صفحات مرتبط را بالا تر از بقيه قرار نمي دهد ؛ دليل آن هم كاملا مشخص است ! براي هر موضوعي كه شما جست و جو مي كنيد هزاران ( يا حتي ميليون ها ) صفحه مرتبط وجود دارد .

براي مثال ، كلمه كليدي ” طرز تهيه كوكي ” 349 ميليون نتيجه در گوگل دارد .

پس براي اين كه بهترين نتايج مثل حباب به بالا بيايند ، موتور هاي جست و جو به سه عامل ديگر از الگوريتم خود نيز توجه مي كنند :

اعتبار

اعتبار همان طور كه از معني آن مشخص است ، روش گوگل براي تعيين كردن اين است كه محتواي صفحه صحيح و قابل اعتماد است يا خير .

اما سوال اين جا است كه گوگل از كجا متوجه مي شود كه يك صفحه معتبر است ؟

آن ها به تعداد صفحه هايي كه به آن صفحه لينك شده اند توجه مي كنند :

لينك هايي كه از ساير صفحات به صفحه مورد نظر داده مي شوند به ععنوان بك لينك مشخص مي شوند .

به طور كلي ، هر چه يك صفحه تعداد بك لينك هاي بيشتري داشته باشد ، رتبه آن نيز بالا تر خواهد بود :

در حقيقت ، مهارت گوگل براي اندازه گيري اعتبار از طريق بك لينك ها موردي است كه آن را از موتور هاي جست و جو مثل ياهو متمايز مي سازد .

فايده

محتوا مي تواند مرتبط و معتبر باشد اما فايده اي نداشته باشد . گوگل هرگز نمي خواهد اين گونه محتوا ها را در بالاي نتايج سئو نشان دهد .

در واقع ، گوگل به طور عمومي بيان كرد كه تفاوت زيادي بين محتواي با كيفيت و محتواي سودمند و با فايده وجود دارد .

براي مثال ، فرض كنيم شما مي خواهيد براي ” رژيم پالو ” جست و جو كنيد .

اولين نتيجه ي سئو ( نتيجه A ) كه شما روي آن كليك مي كنيد توسط متخصص جهاني پالو نوشته شده است و چون اين صفحه محتواي با كيفيتي در خود دارد ، اكثر مردم به آن مراجعه مي كنند .

با اين حال ، محتوا كاملا غير سازماندهي شده است و پر از اصطلاحاتي است كه اكثر مردم متوجه نمي شوند .

نتيجه سئو شده ي A با نتيجه B كاملا در تضاد است .

نتيجه B توسط فردي كه تازه با اين نوع رژيم آشنا شده نوشته شده است و سايت آن ها بك لينك هاي زيادي ندارد كه به آن اشاره كند .

با اين حال ، محتواي آن ها در بخش هاي مختلف قرار گرفته اند و طوري نوشته شده اند كه هر كسي متوجه آن مي شود .

خوب ، صفحه اي كه معتبر تر است بالا تر از صفحه اي قرار دارد كه مطالبش مفيد تر است .

با اين كه نتيجه سئو شده B به اندازه نتيجه A اعتبار ندارد و از نظر گوگل مورد اعتماد نيست اما همچنان به خوبي در گوگل رتبه مي گيرد .

( حتي ممكن است نتيجه B از نتيجه A نيز رتبه اش بهتر شود )

گوگل مفيد بودن را بر پايه سيگنال هايي كه از تجربه كاربران دريافت مي كند ، اندازه گيري مي كند .

به بيان ديگر هر طوري كه كاربران با نتايج تعامل داشته باشند . اگر گوگل تشخيص دهد كه مردم واقعا نتيجه سئو شده مشخصي را دوست دارند ، رتبه آن را بهبود مي بخشند :

اولين پيشنهاد ما براي درياقت رتبه بهتر

سايتي طراحي كنيد كه مردم عاشق آن باشند ! موتور هاي جست و جو طراحي شده اند تا سيگنال هاي متفاوت سئو را در سراسر وب بررسي كنند تا بتوانند سايت هايي را پيدا كنند كه مردم بيشتر دوست دارند . با ايجاد كردن اين سيگنال ها به طور واقعي ( نه به طور تقلبي ) همان چيزي كه آن ها به دنبالش هستند را در اختيارشان بگذاريد .

حال زمان آن رسيده كه اين اطلاعات را با تمرين و با استفاده از يك آموزش سئو ي گام به گام پياده سازي كنيم .

مشتريان و كلمات كليدي

قبل از اين كه وارد ريزه كاري تگ هاي عنوان و HTML شويد ، گامي مهم وجود دارد كه نبايد از انجام آن غافل شويد :

مشتري و كلمه كليدي كه جست و جو مي كند .

خوب اين مرحله اي است كه شما متوجه مي شويد مشتريان شما چه كلماتي را جست و جو مي كنند … قرار است دقيقا متوجه شويد كه چه كلمات و عباراتي هستند . اين راهي است كه شما مي توانيد سايت خود را روي كلماتي سئو كنيد كه هر روز مشتريان شما به دنبال آن هستند .

تا اين جاي كار همه چيز ساده است ؛ اين طور نيست ؟ خوب حالا دقيقا به شما نشان مي دهيم چگونه اين كار را انجام دهيد .

جست و جوي مشتريان

اگر شما هم از كساني هستيد كه كسب و كار آنلاين داريد ، احتمالا ايده ي خوبي داريد كه مشتريان هدف شما چه كساني هستند ، چه ظاهري دارند و شخصيتشان چگونه است .
خوب ما اين جا براي شما يك نمونه داريم :

اين نوع بررسي مشتري دقيقا به شما كمك نمي كند كه محصولاتي توليد كنيد كه مردم واقعا آن ها را مي خواهند ؛ بلكه بخش بسيار مهمي از سئو و محتوا ماركتينگ ( جذب بازديدكننده از طريق محتوا و تبديل بازديدكننده به مشتري ) است .

شايد متوجه نشده باشيد ، پس بيشتر توضيح خواهيم داد …

براي اين كه با سئو به موفقيت برسيد ، بايد در مورد عناويني كه مشتريان شما درباره آن سرچ مي كنند ، محتوا توليد كنيد .

و تا زماني كه ندانيد مشتري شما چه كسي است ، عملا غير ممكن است كه درك كنيد آن ها به دنبال چه چيز هايي هستند .

بهترين راه براي اين كه مشتري خود را كامل بشناسيد چيست ؟

خوب ما سايت هاب اسپات را به شما معرفي مي كنيم . با استفاده از لينك زير وارد شويد :
https://www.hubspot.com/make-my-persona

اين ابزار عالي كاملا رايگان است كه به شما كمك مي كند يك گزارش مشتري گام به گام را تهيه كنيد . در پايان فرايند شما يك نماد با جزئيات داريد كه مي توانيد بار ها و بار ها به آن رجوع كنيد .

ما براتون يك نمونه به صورت تست ايجاد كرديم كه پايان كار را به خوبي مشاهده كنيد .

پيدا كردن كلمات كليدي

خوب حالا كه شما گزارش مشتريان خود را تهيه كرديد ، وقت آن است كه به مرحله بعدي برويم ؛ يعني جست و جوي كلمات كليدي

اين مرحله اي است كه شما به طور دقيق متوجه مي شويد كه مشتريان شما چه كلمه يا عبارتي را جست و جو مي كنند .

به طور كلي ، كلمات كليدي تمايل دارند به دو بخش اصلي بپردازند :

  • كلمات كليدي كه مردم از آن ها براي پيدا كردن محصولات شما استفاده مي كنند . ( كلمات كليدي محصول )
  • دسته دوم كلمات كليدي هستند كه مخاطبان شما فقط براي يافتن محصولات شما از آن ها استفاده نمي كنند . ( كلمات كليدي اطلاعات )

خوب نظرتان درباره يك مثال چيست ؟

فرض كنيم شما يك سايت ecommerce داريد كه در آن كفش تنيس مي فروشيد .
كلمات كليدي محصول شما احتمالا بايد به صورت زير باشد :

  • كفش تنيس ارسال رايگان
  • كفش تنيس نايك
  • كفش تنيس براي كف پاي صاف

در سمت ديگر ، كلمات كليدي اطلاعات چيز هايي هستند كه مخاطبان شما لزوما وقتي در مورد كفش جست و جو نمي كنند به آن ها علاقه مند هستند :

  • آموزش دريافت دوم
  • چگونه از ايراد هاي نا خواسته جلوگيري كنيم
  • فرم مناسب backhand ( نوعي حركت در ورزش تنيس )
  • چگونه به ضربات چرخشي پاسخ دهيم

و براي اين كه در سئو موفق باشيد ، قطعا مي خواهيد در هر دو نوع كلمه كليدي رتبه داشته باشيد .
وقتي مشتري شما براي محصول شما جست و جو مي كند ، سايت شما در نتايج ، بالا مي آيد .
همين طور زماني كه مشتريان به دنبال محصولات و خدمات شما نيستند نيز سايت شما بالا مي آيد .

نكات جست و جوي كلمه كليدي

در اين بخش چند نكته وجود دارد كه به شما كمك مي كند كلمات كليدي سئو را پيدا كنيد .

باكس جست و جوي گوگل

در ابتدا مي توانيد از سرچ باكس گوگل استفاده كنيد .

احتمالا شما با اين ويژگي آشنايي داريد .

هنگامي كه شما در سايت گوگل شروع به تايپ مي كنيد ، گوگل به شما كلمات يا عبارات متفاوتي را پيشنهاد مي دهد :

من پيشنهاد مي كنم كلمات كليدي مخصوص را تايپ كنيد و از موارد اين ليست صرف نظر كنيد .

استفاده از سايت Answer The Public

كلمات و عبارات مورد نظر را در سايت Answer The Public تايپ كنيد .

اين سايت يك ابزار رايگان فوق العاده دارد كه با استفاده از آن مي توانيد اطلاعات كلمات كليدي را به دست بياوريد .

براي مثال ، اگر شما وبلاگي در مورد رژيم پالو داريد مي توانيد در باكس جست و جوي آن عبارت ” رژيم پالو ” را تايپ كنيد .

بعد از جست و جو ليستي به شما نمايش داده مي شود كه شامل سوالاتي است كه مردم در اين زمينه مي پرسند .

براي مثال ، سوالي كه براي من جالب بود را به شما مي گويم : ” آيا رژيم پالو كلسترول را بالا مي برد ؟ “

اين سوال يك موضوع فوق العاده براي يك پست يا ويدئو در سئو ي وبلاگ است .

استفاده از ابزار جست و جوي كلمه كليدي

ابزار كلمات كليدي مي توانند به شما كمك كنند كه مردم براي هر كلمه چقدر جست و جو مي كنند و سختي آن چقدر است كه يك سايت بتواند در آن كلمه رتبه بگيرد و سئو شود .
به بيان ديگر ، اين ابزار مي توانند به شما كمك كنند كه بهترين كلمه را از ليست خود انتخاب كنيد . در سطح اينترنت هزار و يك نوع ابزار براي كلمات كليدي وجود دارد .

در زير چند مورد را براي شما بيان كرده ام :

  • SEMRush
  • KeywordTool.io
  • Keywords Everywhere Extension
  • Moz Keyword Explorer
  • Seed Keywords

اما در بين اين همه ابزار رايگان keyword planner از همه بهتر است .

با اين كه اين ابزار براي اين طراحي شده بود كه به مردم در كمپين هاي تبليغاتي گوگل كمك كند ، همچنان مي تواند كمك شاياني براي پيدا كردن كلمات كليدي سئو ي شما انجام دهد .
تمام چيزي كه شما نياز داريد اين است كه كلمه كليدي خود را در آن تايپ كنيد .

سپس شما مي توانيد تمامي اطلاعات مربوط به آن كلمه و عبارات مشابه را دريافت كنيد .

متوسط سرچ اين عبارت كمي دردناك است اما حداقل اطلاعاتي در مورد تعداد دفعاتي كه اين كلمه در يك ماه جست و جو مي شود را به شما ارائه مي دهد .

اگر اطلاعات دقيق تري نياز داريد بايد از كمپين هاي تبليغات گوگل استفاده كنيد .

در كل ، من زياد نگران اين اطلاعات نيستم . آن ها همچنان براي پيدا كردن كلمه كليدي سئو ي مناسب از بين كلمات ديگر بسيار مفيد هستند .

به بيان ديگر :

از اطلاعاتي كه keyword planner در اختيار شما مي گذارد استفاده كنيد كه متوجه شويد چه كلمه اي بيشتر جست و جو مي شود و كدام كلمه زياد جست و جو نمي شود .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/88/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.