سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

سئو

طراحي سايت

سئو

۱۹ بازديد

سئو به منظور بهينه سازي موتور جست و جو به كار ميرود كه در واقع عمل افزايش كيفيت و كميت ترافيك وب سايت از طريق نتيجه ي بهينه شده ي موتور جست و جو مي باشد.

سئو چگونه بررسي مي شود ؟

براي درك معناي واقعي سئو بخش هاي مختلف ان را بررسي ميكنيم:

كيفيت ترافيك سايت

شما ميتوانيد تمام بازديد كننده هاي جهان را جذب كنيد اما اگر انها از سايت شما بازديد ميكنند به خاطر اينكه گوگل به انها گفته است كه شما يك منبع كامپيوتر هاي شركت )Appleسيب) هستيد در حالي كه شما فقط يك كشاورز فروشنده ي سيب هستيد، ترافيك سايت شما با كيفيت نيست.در عوض شما مي خواهيد بازديد كننده هايي را جذب كنيد كه به دنبال محصولي كه شما ارائه مي دهيد هستند.

كميت ترافيك سايت

زماني كه شما بازديد كننده هاي مناسب را از طريق موتور جست و جو جذب كرديد، ترافيك بيشتر سايت اهميت پيدا مي كند و ترافيك بيشتر سايت بهتر است.

نتايج بهينه شده

تبليغات قسمت چشمگيري از بسياري از صفحات نتايج موتورهاي جست و جو را پر ميكنند. نتيجه هاي بهينه شده نتايجي هستند كه هزينه اي در قبال انها پرداخت نمي شود.

سئو چگونه كار ميكند؟

ممكن است فكر كنيد موتور جست و جو يك وب سايت است كه در ان يك سوال را در قسمتي تايپ مي كنيد و گوگل، ياهو، بينگ و يا هر موتور جست و جوي ديگري كه استفاده مي كنيد به طور جادويي يك ليست طولاني از صفحه هاي اينترنتي كه مي توانند جواب سوال شما را بدهند به شما نشان مي دهد. هر چند اين تفكر درست است اما تا به حال فكر كرده ايد چه چيزي پشت ان ليست جادويي وب سايت ها وجود دارد؟ سئو به اين صورت كار ميكند كه گوگل(يا هر موتور جست و جوي ديگري) يك ربات كرال(رباتي كه سايت ها را به صورت مرتب بازديد ميكند) دارد كه اطلاعات را در مورد تمام محتوايي كه مي تواند پيدا كند، جمع ميكند.كرال ها به كمك موتور جست و جو يك ليست مي سازند،سپس به ان ليست از طريق يك الگوريتم كه تمام داده ها را با پرسش شما تطبيق مي دهد، اطلاعات اضافه مي كنند. در الگوريتم موتور جست و جو فاكتور هاي زيادي جاي مي گيرند كه بخش (SE‌ (search engine از كلمه ي SEO مي باشد.بخش (O (optimization مربوط مي شود به وارد كردن محتوي در سايت ها به طوري كه موتور هاي جست و جو بتوانند ان محتوي را به درستي درك كنند تا كساني كه از طريق جست و جو كردن وارد سايت مي شوند، مطلب مورد نظر خود را بيابند. بهينه سازي شكل هاي مختلفي دارد،براي مثال مي توان به استفاده ي صحيح از تگ هاي عنوان و توضيحات متا وذكر كردن لينك هاي داخلي در صفحه هاي پر بازديد سايت اشاره كرد.

ياد گيري سئو:

اين مطلب از سايت به شما كمك مي كند هر چيزي كه درباره ي سئو ميخواهيد فرا بگيريد اما اگر شما يك مبتدي هستيد، به شما پيشنهاد ميكنيم مطالب قبلي سايت در اين مورد را مطالعه كنيد.

طراحي سايت سازگار با سئو :

وقتي كه اماده شديد تا قدم در راه سئو بگذاريد نوبت ان است كه تكنيك هاي سئو سايت را اجرا كنيد، هرچند محصولي كه شما ارائه ميكنيد جديد باشد يا يك محصول قديمي كه شما ان را اصلاح كرده ايد.

بهبود محتوي سايت:

يك سايت زماني به يك سايت واقعي و خوب تبديل مي شود كه داراي مطالبي براي ارائه دادن باشد.سئو براي محتوي سايت در شاخه ي مجزايي بررسي ميشود كه جداگانه به ان پرداخته ايم.اگر شما به اطلاعات بيشتري در مورد كلمات كليدي،چگونگي نوشتن سئو دوستانه و تگ هاي مرتبط نياز داريد به مقالات ديگر مراجعه كنيد.

سئويOn-site (سئوي داخلي)

تا به الان در مورد محتوي درون صفحه اطلاعاتي فراگرافته ايد.حال نوبت ان است كه به طور دقيق با robot.txt. اشنا شويم.

سئوي مربوط به لينك:

سعي كنيد تمام اطلاعات لازم در مورد لينك ها، از كلمات لينك دار (anchor texts) گرفته تا ري دايركت ها را مطالعه كنيد.اين اطلاعات به شما كمك ميكنند تا بدانيد چگونه و چه زماني از لينك هاي nofollow استفاده كنيد ويا اينكه بك لينك گذاري در وبلاگ هنوز كاربرد دارد يا خير.

بهينه سازي هاي ديگر:

به شما تبريك مي گوييم!شما تمام جزئيات ابتدايي در مورد سئو را فرا گرفته ايد و براي يادگيري موضوعات پيشرفته تري اماده شده ايد.اطمينان حاصل كنيد كه ترافيك سايت شما از طريق بازديد واقعي كاربران افزايش پيدا مي كند.سپس مي توانيد سايت خود را به كمك سئوي بين المللي، جهاني كنيد و يا سئوي محلي داشته باشيد.

تحول سئو:

الگوريتم موتور هاي جست و جو به طور پي در پي در حال تغيير هستند و سئو كار ها عملكرد خود را مطابق با اين تغيرات تغيير مي دهند.بنابراين اگر فردي در مورد سئو به شما توصيه اي كرد كه منطقي نبود مقالات طبقه بندي شده ي سئو را مطالعه كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/2/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.