جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

داده هاي منتشر شده توسط Moz در مورد مشكل اخير شاخص هاي گوگل ( قسمت دوم )

۸ بازديد

دليل اهميت اين موضوع چيست؟

موضوعي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه نبايد تصور كنيد سئو ي تمامي وب سايت هاي موجود تحت تاثير اين مشكل قرار گرفته اند. بنابراين اين عبارت به اين معنا نيست كه وب سايت مورد نظر شما 4 درصد از اطلاعات و صفحات خود را در بخش شاخص گوگل از دست داده است. اين عبارت مي‌تواند به اين معنا باشد كه وب سايت شما همچنان تمام صفحات سئو ي خود را در بخش شاخص گوگل حفظ كرده است، يا اين كه 50 درصد از صفحات شما از اين بخش حذف شده اند. هر وب سايت مشخصات منحصر به فرد خود را دارد و مي‌تواند به صورت متفاوت از وب سايت هاي ديگر تحت تاثير اين باگ قرار گيرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر، مي توانيد از بخش گزارش كنسول جستجوي سئو ي گوگل براي مشاهده صفحات ايندكس شده و ميزان تغييرات آن ها استفاده كنيد. در حقيقت، شركت گوگل در پي مشكلات پيش آمده در اين بخش، ميزان مشكلات در وب سايت هاي متفاوت را دسته‌بندي كرده است و گزارشي از آن ها تهيه كرده است كه مي توانيد با مراجعه به اين بخش آن ها را مشاهده كنيد. شركت گوگل در روز 5 آوريل اعلام كرد: به دليل مديريت داخلي بخش شاخص جستجوي سئو ، برخي از صفحات وب سايت شما ممكن است از بخش index حذف شده باشند. موضوع مهم در اين خصوص اين است كه اين مشكل در حال حاضر حل شده است و هيچ گونه اقدام خاصي از سوي شما مورد نياز نيست.

چه كاري مي‌توانيم انجام دهيم؟

براي حل اين مشكل سئو هيچ كاري از دست افراد عادي بر نمي آيد. شركت گوگل مشكل را حل كرده است. خبر خوشحال كننده اين است كه اين مشكل بيشتر از يك هفته طول نكشيد، اما ميزان جستجوهاي انجام گرفته در گوگل هم اكنون كمتر از ميانگين هميشگي است. در هر صورت، اين مشكل سئو را مي‌توان به صورت يادآوري در نظر گرفت تا به ياد داشته باشيد ترافيك وب سايت شما همواره به صورت تصاعدي افزايش پيدا نمي كند و ممكن است گاهي با كاهش در ميزان ترافيك و صفحات خود رو به رو شويد.

برخي افراد ادعا مي كنند كه مشكل سئو ي وب سايت آن ها به طور كامل حل نشده است و صفحات آن ها به طور كامل ايندكس نشده است. نكته مورد نظر اين است كه شركت گوگل تمامي قسمت هاي وب سايت را ايندكس نمي كند؛ بلكه آن ها هرگز اين كار را انجام نداده اند و در طول چندين سال گذشته بارها اعلام كرده اند كه هدف آ نها ايندكس كردن يا نمايه كردن تمام url هاي يك وبسايت نيست، زيرا ممكن است تمام صفحات يك وب سات مفيد و قابل استفاده نباشند. جان مولر از شركت گوگل اخيراً اعلام كرده است كه اگر صفحات سئو ي شما همچنان ايندكس نشده‌اند، اين امر طبيعي است:

"يكي از مواردي كه بايد به آن اشاره كنم اين است كه ما تمامي url هاي سئو ي يك وبسايت را ايندكس نمي كنيم ، بنابراين اگر وب سايت شما شما به صورت مجدد پردازش شده باشد، بسيار طبيعي است كه تمامي url ها در بخش ايندكس گوگل نمايش داده نشوند. بنابراين از سايت هاي بسيار معروف با ترافيك بالا مي خواهيم تا به ما كمك كنند تا ارزش گذاري صفحات سئو شان را با دقت بررسي كنيم."

بنابراين اگر صفحات شما همچنان ايندكس نشده اند، به بخش به ابزار بازرسي url كنسول جستجوي سئو ي گوگل مشاهده كنيد و سعي كنيد url هاي خاص و مشخص را تثبيت كنيد تا شركت گوگل بتواند آن ها را بررسي كند. اگر با مشكل خاصي مواجه شديد، ابزار بازرسي url سئو مي تواند مشكل شما را تا حد زيادي حل كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/93/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.