جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

كد هاي HTML و عوامل موفقيت موتورهاي جستجو

۱۹ بازديد

HTML كد پايه اي است كه براي ايجاد صفحات وب مورد استفاده قرار مي گيرد. موتورهاي جستجو مي توانند سيگنال هاي رتبه بندي را از عناصر خاص HTML برگزينند. ما در اين مقاله به برخي از مهمترين عناصر HTML كه به شما براي رسيدن به سئو كمك مي كند اشاره مي كنيم.

 

تگ Title در HTML

تصور كنيد كه 100 كتاب مختلف نوشته ايد و به همه آن ها عنواني مشابه اختصاص داديد. چگونه كسي مي فهمد كه كتاب هاي شما در مورد موضوعات مختلف است؟
يا تصور كنيد كه 100 كتاب مختلف نوشته ايد، در حالي كه عناوين مختلفي دارند، اما عناوين بسيار توصيفي نبودند - مثلا تنها درحد يك يا دو كلمه. باز هم چطور افراد در يك نگاه متوجه مي شوند، موضوع كتاب هاي شما در چه رابطه اي است؟
Title ها در HTML همواره مهمترين سيگنال هاي HTML هستند كه موتورهاي جستجو براي درك آنچه در مورد يك صفحه است، دارند. عناوين بد در صفحات شما مانند عناوين كتاب بد در مثال هاي بالا هستند. در حقيقت، اگر عناوين HTML شما بد يا غير توصيفي باشند، Google آنها را تغيير مي دهد.
بنابراين در مورد آن كلماتي كه اميدوار هستيد صفحات شما ظاهر شود، با تكيه بر تحقيقات كليدي كه قبلا انجام داده ايد، فكر كنيد. سپس عناوين منحصر به فرد و توصيفي را براي هر يك از صفحات خود طراحي كنيد.

تگ Meta Description در HTML

تگ Meta Description يا همان تگ توضيحات، يكي از قديمي ترين عناصر پشتيباني شده توسط HTML است، كه به شما امكان مي دهد تا نشان دهيد كه صفحاتتان در ليست هاي جستجو چگونه توصيف شود. اگر عنوان HTML معادل عنوان يك كتاب باشد، مي تواند مانند توضيحات بيشتر براي رفع ابهام كه در پشت جلد كتاب است، عمل كند.
برخي سئو كاران ادعا مي كنند كه تگ Meta Description "عامل رتبه بندي" نيست و در واقع به بالاتر رفتن صفحات شما كمك نمي كند. در عوض، اين يك «عامل نمايشي» است، يعني اگر صفحه شما بالا آمد به شما كمك مي كند كه چطور ديده شويد. اين منطق از لحاظ فني، درست است و يكي از دلايلي است كه ما تصميم گرفتيم اين تگ را به عنوان عوامل موفقيت بدانيم نه عواملي براي رتبه بندي.
توضيحات متا شامل كلمات كليدي مورد جستجو (به شكل پررنگ) ممكن است نظر كاربر را جلب كند. يك توصيف خوب و متشكل از كلمات كليدي مي تواند به «فروش» شما نيز كمك كند كه نتيجه آن نيز تعداد كاربران بيشتر است. و هر دو مي توانند به كليك هاي اضافي به سايت شما منجر شود. به همين ترتيب، تگ Meta Description يا توضيحات متا به عنوان عامل موفقيت محسوب مي شود.
داشتن تگ توضيحات تضمين نمي كند كه توضيحات مدنظر شما واقعا مورد استفاده قرار گيرد. موتورهاي جستجو ممكن است توصيف هاي مختلفي بر اساس آنچه كه معتقدند مربوط به يك جستوجوي خاص، به نمايش بگذارند. اما با داشتن آن، اين احتمال را افزايش دهيد كه آنچه شما ترجيح مي دهيد ظاهر خواهد شد. درج تگ توضيحات كار ساده ايي است، پس از آن غافل نشويد.

داده هاي ساختاري

در پشت صحنه، سايت ها مي توانند از نشانه گذاري خاص (كد) استفاده مي كنند كه باعث مي شود كار موتورهاي جستجو براي تفكيك جزئيات محتوا و ساختار صفحه، آسان تر شود.
نتيجه داده هاي ساخت يافته اغلب گوگل به عنوان يك «قطعه غني» مي نامد، يك ليست جستجو است كه داراي زنگ و سوت اضافي است قطعا براي كاربران جذاب تر و مفيد تر است. شايع ترين بخش غني كه احتمالا آن را در نتايج جستوجوي گوگل زياد مشاهده كرده ايد، بررسي رتبه بندي يا همان ستاره هاي چشم نواز است.
با اين حال استفاده از داده هاي ساختاري يك عامل رتبه بندي مستقيم نمي باشد، اين امر به وضوح عامل موفقيت است. يك ليست با يك قطعه غني احتمال دريافت كليك بيشتري را دارد.

تگ Head در HTML

عنوان ما را در بالاي صفحه ببينيد. پشت صحنه آن، كد HTML است كه براي ايجاد آن از تگ Head استفاده شده است. در اين مورد، ما از تگ H1 استفاده كرده ايم.

حال به زير عنوان ها در صفحه توجه كنيد؟ آن ها نيز از تگ هاي Head استفاده مي كنند. هر كدام از آنها در "سطح" بعدي هستند، براي مثال h2,h3,…
برچسب هاي Head يك راه رسمي براي شناسايي بخش هاي كليدي يك صفحه وب است. موتورهاي جستجو به مدت طولاني از آنها به عنوان سرنخ هايي براي آنچه در يك صفحه است، استفاده مي كنند. اگر كلمات كليدي و كلمات مورد نظر شما در تگ هاي Head قرار گيرند، احتمال پديدار شدن وب سايت شما در جستجو در اين كلمات افزايش مي يابد.
به طور طبيعي اين دانش باعث شده كه بعضي از مردم در استفاده از آن زياده روي كنند. و گاهي يك پاراگراف كامل را در برچسب هاي Head قرار مي دهند. اين كار به شما كمك نمي كند. برچسب هاي Head براي آسان خواندن كاربران و موتورهاي جستجو درنظر گرفته شده.
برچسب هاي سرصفحه زماني مفيد هستند كه ساختار منطقي (يا طرح كلي) را به يك صفحه بازتاب دهند. اگر يك عنوان اصلي داريد، از يك برچسب H1 استفاده كنيد. و در زيرشاخه هاي مربوطه از برچسب H2 استفاده كنند. و همين طور به ترتيب پيش رويد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/9/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.