شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

استفاده از جاوا اسكريپت براي انتشار محتوا ( قسمت سوم )

۱۸ بازديد

2. تست موبايل دوستانه يا ام اف تي (MFT)

روش بعدي براي مشاهده html ارائه شده براي صفحه وب سايت، از طريق تست سئو موبايل دوستانه گوگل است. ابزار مورد نظر، سايت را با استفاده از گوگل بوت براي اسمارت‌فون‌ها ارائه مي‌دهند و اسكرين شاتي از صفحه ارائه شده به شما نشان مي‌دهند؛ سپس كد html ارائه شده براي صفحه وب سايت را مهيا مي‌كنند.

به علاوه، شما مي توانيد منابع صفحاتي كه به طور مناسب سئو باراگذاري نشده بودند را مشاهده كنيد و همچنين كنسول جاوا اسكريپت را به همراه اخطارها و و خطاهاي همراه آن (مانند ابزار بازرسي url) مشاهده كنيد.

توجه داشته اگر واقعا قصد داريد به كد رندر سئو (Rendered) بپردازيد، بايد html را از تست موبايل دوستانه به يك ويرايشگر متن شخص ثالث كپي كنيد و آن را پيست يا وارد كنيد؛ زيرا كار با كدها در ابزار كمي سخت است.

3. تست Rich Result

(نتايج سئو يي كه به صورت rich result هستند، در واقع نتايجي هستند كه حاوي اطلاعاتي مانند تعداد راي بازديدكنندگان، مقدار كالري غذا، تاريخ شروع رويداد، فيلم ها، كتاب ها، شبكه هاي اجتماعي، اطلاعات شركت و موارد مشابه ديگري هستند و گوگل اين اطلاعات را معمولا از طريقstructured data كسب مي كند.)

بر اساس دو روشي كه تا اين جا مورد بحث قرار داديم، بايد به اين نكته توجه كرده باشيد كه در تمامي آن ها يك نقطه مشترك وجود دارد. تا به اين جاي كار بر روي ارائه دهنده هاي موبايل تمركز كرده بوديم، نه دسكتاپ. مطمئناً هم اكنون در دنيايي زندگي مي كنيم كه موبايل و تلفن همراه داراي اهميت زيادي است و بهتر است تمركز خود را بر روي آن قرار دهيم، اما بهتر است كه همچنان ارائه دهنده هاي دسكتاپ را نيز مورد توجه قرار دهيم! براي بار ديگر اشاره مي‌كنيم كه ابزار بازرسي سئو ،url تنها ارائه دهنده دسكتاپ و اسكرين شات سايت هايي را نمايش مي دهد كه هنوز به بخش موبايل فرصت ايندكسينگ منتقل نشده‌اند.

با اين اوصاف، صاحب وب سايت چه كاري بايد انجام دهد؟؟

گوگل پاسخ سوال شماست، اما نه به آن روشي كه فكر مي كنيد. بسياري از افراد اين نكته را نمي دانند، اما شما مي توانيد از تست Rich Results سئو براي مشاهده html ارائه شده بر اساس گوگل بوت دسكتاپ استفاده كنيد! افراد متخصص در اين زمينه پيش از اين نيز به اين نكته اشاره كردند، اما بر اساس نتايج منتشر شده بسياري از افراد همچنان آن در اين زمينه اطلاعات كافي ندارند.

هنگامي كه يك url سئو را مورد آزمايش و تست قرار مي‌دهيد، مي توانيد اچ تي ام ال اي ارائه شده، مشكلات پيش آمده هنگام بارگذاري صفحه و كنسول جاوا اسكريپت كه شامل خطاها و پيغام هاي اخطار است را مشاهده كنيد؛ و اين نكته را به ياد داشته باشيد كه مشاهده اين موارد بر روي ارائه دهنده دسكتاپ است، نه موبايل. اين ابزار به شما نشان مي دهد كه رابط كاربري استفاده شده براي ارائه، گوگل بوت دسكتاپ است.

روش هاي ديگر

كروم ،كرالرز و پلاگين: هنگامي كه مي‌خواهيد اچ تي ام ال ارائه شده براي صفحه خاص سئو را مشاهده كنيد، بهتر است كار خود را با ابزارهاي گوگل كه به آن ها اشاره كرديم شروع كنيد، اما اين نكته بدان معنا نيست كه اين روش ها تنها روش هاي موجود براي چك كردن صفحات ارائه شده هستند. از بين كروم، ابزاركرالينگ شخص ثالث و برخي پلاگين ها، ابزارهاي رندر ديگري را نيز در بخش سئو ي خود در اختيار داريد.

بيش از اين وارد جزئيات نمي شويم، اما بهتر است بدانيد كه اين موارد نيز جزو ابزارهاي مورد استفاده هستند.

4. كرالرها (Crawler) يا خزنده ها - رندرينگ يا ارائه به طور عمده

روش هايي كه پيش از اين به آن ها اشاره كرديم ابزارهاي سئو ي بسيار عالي براي چك كردن url هاي خاص هستند، اما هنگامي كه مي خواهيد html ارائه شده را به طور كلي بررسي كنيد چه اتفاقي رخ مي دهد؟ براي مثال، اگر در حال كرالينگ در سايتي باشيد كه داراي 10 هزار، 50 هزار يا 500 هزار صفحه است و مي خواهيد كرد html ارائه شده يا رنده در برابر html پايدار يا استاتيك را چك كنيد چه راهكاري را پيشنهاد مي دهيد؟

در اين صورت، ابزار كرالينگ سئو بهترين گزينه براي شماست. بايد به اين نكته نيز اشاره كنيم كه هر كدام از ابزار هاي ذكر شده توانايي ارائه يا رندر جاوا اسكريپت در طول عمليات كرال يا خزش را دارند. براي مثال، ابزار DeepCrawl، Screaming Frog، و Sitebulb، توانايي نمايش قابليت هاي ارائه جاوا اسكريپت را دارند.

  • هنگام تنظيم كرال يا خزش در DeepCrawl، اطمينان حاصل كنيد كه گزينه "Enable JavaScript Rendering" را چك كنيد.
  • براي ابزار Screaming Frog، درتب رندرينگ، از قسمت Spider Configuration استفاده كنيد.
  • به علاوه، Screaming Frog را به شما اجازه مي‌دهد تا اسكرين شات Rendered يا ارائه شده براي هركدام از صفحاتي كه آن ها را كرال مي كنيد مشاهده كنيد و html ارائه شده را با html استاتيك يا پايدار مقايسه كنيد.
  • ابزار SiteBulb نيز همان عملكرد را براي شما به همراه دارد (. JavaScript Crawling، به همراه توانايي مقايسه html استاتيك و html پايدار، مشاهده اسكرين شات ها. اين ابزار تفاوت‌هاي ميان اين دو را نيز به صورت هايلايت شده نشان مي دهد).

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/49/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.