چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

25 نكته براي بهينه سازي وبلاگ براي خوانندگان و موتورهاي جستجو ( قسمت پنجم )

۸ بازديد

21) پينگ ساير سايت ها

هنگامي كه شما يك ورودي وبلاگ جديد باري سئو را اضافه مي كنيد، ممكن است بخواهيد به سايت پينگ مانند Technorati و FeedBurner بپردازيد تا آنها بدانند شما يك ورود وبلاگ جديد را در سايت خود داريد. شما هم اكنون مي توانيد جستجوي وبلاگ را در گوگل نيز براي نشان دادن سريعتر در موتور جستجوي وبلاگ خود در blogsearch.google.com پينگ كنيد. پينگ خودكار يك گزينه در پانل كنترل اكثر سيستم عامل هاي وبلاگ مانند WordPress و MovableType است. و Ping-o-Matic يك سرويس ارائه مي دهد كه به شما امكان مي دهد تا سريعا انتخاب كنيد و آنچه را كه براي پينگ انتخاب مي كنيد مناسب باشد.

22) خريد نام دامنه خود

هميشه فكر نكنيد كه شركت ميزباني وبلاگ شما براي هميشه رايگان خواهد بود . اگر شما يك خواننده وفادار را ايجاد مي كنيد چه اتفاقي مي افتد و بعد يك روز شما كشف كنيد كه yourblogname.examplebloghost.com ديگر كار نمي كند زيرا examplebloghost.com از كار بيرون آمده است؟

شما مي خواهيد اطمينان حاصل كنيد كه موتورهاي جستجو داراي يك URL هستند كه هميشه وبلاگ شما را پيدا مي كنند و وبلاگ شما به درستي سئو شده است ، تا اينكه در مورد اين كه آيا در مورد دوباره قرار گرفتن با رتيبه بندي خوب در فهرست بندي دامنه باشيد كه اين اتفاق زماني مي افتد كه شما به اندازه كافي خوش شانس باشيد كه پست هاي وبلاگ خود را از شركت ميزباني رايگان خود دريافت كنيد. هر دو Blogger و WordPress گوگل به شما اين امكان را مي دهند كه از سرويس وبلاگ ميزباني آنها در هنگام نمايش آن در دامنه خود به جاي نام تجاري خود استفاده كنيد.

نكته: همچنين به داستان مربوطه ما مراجعه كنيد.

23) Spam و نظرات و پيگيري بازگشت خود را مديريت كنيد

شما نمي خواهيد Google يا ياهو توده اي از لينك هاي هرزنامه در سايت شما به تمام انواع سايت هاي كم كيفيت تر كه به وسيله يك اسپم وبلاگ به وبلاگ شما ارسال مي شود پيدا كنند. براي مديريت سئووبلاگ خود از هر يك از ابزارهاي زيادي كه در بازار وجود دارد استفاده كنيد تا هركدام از نظرها و هرزنامه هاي پيگيري را مديريت كنيد.

24) از ساختار URL خوب استفاده كنيد

از "permalinks" مانند www.yourblogsite.com/؟p=123 استفاده نكنيد. در عوض، از www.yourblogsite.com/2007/01/01/blog_entry_title_here استفاده كنيد. اكثر سيستم عامل هاي وبلاگ نويسي شما را قادر مي سازد تا permalink هاي استاندارد شده را به اين سبك از موتورهاي جستجوي دوستانه تغيير دهيد. و فقط در صورتي كه پلت فرم وبلاگ شما از URL هاي پوياي دلخواه براي هر ورودي استفاده مي كند، اطمينان حاصل كنيد كه ربات ها مي توانند به راحتي آنها را خزيدن يا از يك بازنويسي مجدد براي ايجاد ساختار خوب مانند مثال براي سئو استفاده كنند.

25) از دسته هاي بزرگ استفاده كنيد

هنگامي كه يك پست مي نويسيد، آن را در 1 تا 3 دسته مختلف مرتبط با پست سئو قرار دهيد. به عنوان مثال، مقاله اي در تلويزيون آناتومي خاكستري را نشان مي دهد و مي تواند تحت "آناتومي خاكستري" و "ABC" برويد. از وسوسه شدن در مورد تقسيم آن به ده دسته مختلف ، از جمله شامل "درام"، "بيمارستان"، "كارآموزان" و "سياتل" به دليل آن است كه فقط بيش از حد است اجتناب كنيد . اما اگر شما چيزي درباره Anatomy Grey نوشتيد، خواننده خود را براي يافتن همه پستهاي خود در بخش Anatomy Gray آسان كنيد، زيرا آنها فقط بايد بر روي لينك رده در بالا يا پايين صفحه كليك كنند.

صبر براي گوگل

در حالي كه برخي از وبلاگ نويسان اصرار مي كنند كه سئو موتورهاي جستجو به طور طبيعي به كساني كه صبر مي كنند توجه مي كند ، واقعا چه كسي مي خواهد منتظر گوگل باشد؟ يك وبلاگ نويس مي تواند به چندين چالش منحصر به فرد در هنگام بهينه سازي موتورهاي جستجو برخورد كند و اين موضوع اكنون براي آن است كه روي آن پرش انجام دهيد تا اينكه فقط اميدوار باشيد كه آن را بنويسيد، و رباتها به آن برسند . اكنون بسيار ساده تر است تا اطمينان حاصل كنيد كه در حال حاضر وبلاگ خوبي سئو شده است تا مسئله اي كه 6 ماه پس از رفتن صفحه فهرست وبلاگ شما در گوگل باشد براي شما بوجود مي آيد!

سوال

آيا هر كس ديگري راهنمايي هايي در اختيار دارد كه مي توانند در ليست 25 مورد از بهترين نكات بهينه سازي وبلاگ خود قرار دهند؟ من چند تاي ديگر داشتم اما براي اين ليست مناسب نبود ، اما علاقه دارم در مورد نكات شما در اين مورد بشنوم !

نظراتي كه در اين مقاله بيان شده است از نويسنده مهمان و نه لزوما موتور جستجو است . نويسندگان در اينجا ليست شده اند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/41/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.