پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

عوامل موفقيت در موتور هاي جست و جو

۱۴ بازديد

سه گروه اصلي تحت پوشش موتور هاي جستجو كه از عوامل موفقيت در سئو مي باشند، به شرح زير است:

    • On-the-page SEO
    • Off-the-page SEO

تاكتيك هاي بالا اوردن وب سايت

هر گروه حاوي زير مجموعه هايي هستند، كه در اين مقاله توضيحات كاملي در رابطه با آن ها داده شده است. اين زير مجموعه ها حاوي يك يا چند فاكتور مستقل SEO با ميزان اعتبار و اهميت مخصوص به خود هستند.
بهينه سازي موتور هاي جستجو مانند شروع يك فرايند جديد به نظر مي رسد اما علم به آن وجود دارد. در زير برخي از عوامل مهم رتبه بندي و بهترين شيوه هايي هستند كه مي تواند به موفقيت موتور هاي جستجوگر و جست و جوگر ها منجر شود.
On-the-page SEO شامل محتوا، معماري و تگ هاي html است:

محتوا

كيفيت محتوا

تحقيق در رابطه با ميزان جست و جوي كلمات كليدي

ميزان استفاده از كلمات كليدي در متن

به روز رساني محتوا

Vertical (تمركز بر روي موضوعي خاص)

پاسخ سريع به جست و جوگر

معماري

ربات هاي گوگل

دارا بودن ورژن موبايل

عدم تقليد و تكرار

سرعت

نام دامنه

امنيت

HTML

تگ Title يا عناوين

تگ Meta Description يا توصيفات

داده هاي ساختار

تگ Head يا سرتيتر ها

Off-the-page SEO شامل صداقت، لينك ها، عوامل شخصي و اجتماعي مباشد:

صداقت

قدرت

تعامل

سابقه

لينك ها

كيفيت لينك ها

متن مطلوب درج شده براي پيوند

تعداد لينك ها

پرهيز از لينك هاي خريداري شده

SPAM ها

عوامل شخصي و اجتماعي

كشور و محل سكونت شما

تاريخچه شخصي

ميزان به اشتراك گذاري وب سايت

مقياس عوامل رتبه بندي در جستجو

تمامي عواملي كه در قسمت بالا به اختصار توضيح داده شده است مي تواند فاكتور مهم و ارزشمندي براي بهينه سازي وب سايت شما باشد. ما اين عوامل را از نظر ارزش رتبه بندي كرديم ودرجه اهميت آن ها را با رنگ هاي متمايز براي شما قابل فهم كرديم. لازم به ذكر است كه عوامل مهم گوگل تقريبا 200 فاكتور را شامل مي شود كه ما در اين مقاله به مهم ترين آنها پرداختيم.

عوامل سئو به صورت تركيبي كار مي كنند

هر يك از عوامل سئو به تنهايي نمي توانند رتبه شما را در موتور هاي جست و جو تضمين كنند. اگر يك صفحه داراي محتواي بي كيفيت باشد، داشتن يك عنوان عالي مفيد واقع نخواهد بود. با داشتن حجم بالايي از پيوندها و لينك ها، در صورتي كه كيفيت چندان خوبي نداشته باشند، قطعا كمكي به شما نخواهند كرد. داشتن چندين عامل مثبت مي تواند شانس موفقيت وب سايت شما را افزايش دهد، در حالي كه حضور عوامل منفي مي تواند اين احتمال را كاهش دهد.

عوامل موفقيت بر On-the-page SEO

فاكتورهاي رتبه بندي On-the-page SEO فاكتور هايي هستند كه تقريبا به طور كامل تحت كنترل خود مالك وب سايت هستند. براي مثال، چه نوع محتوايي را منتشر مي كنيد؟ آيا از اهميت تگ هاي HTML كه به موتورهاي جستجو و حتي كاربران كمك مي كند تا نتايج بهتري داشته باشند اطلاعي داريد؟ آيا مي دانيد معماري سايت شما چگونه به موتورهاي جستجو كمك مي كند يا چگونه مانع پيشرفت وب سايت شما مي شود؟

عوامل موفقيت بر Off-the-page SEO

فاكتورهاي رتبه بندي Off-the-page SEO فاكتور هايي هستند كه مستقيما توسط ناشران و صاحبان وب سايت كنترل نمي شود. موتورهاي جستجو از اين عوامل نيز استفاده مي كنند، زيرا آنها ياد گرفته اند كه تكيه بر سيگنال هاي تحت كنترل مالك وب سايت به تنهايي نمي تواند فاكتور اصلي باشد و بهترين نتايج را ارائه دهد. به عنوان مثال، برخي از مالكين وب سايت ها ممكن است سعي كنند خودشان را نسبت به آنچه كه در واقع هستند بيشتر مطرح كنند!
با وجود ميلياردها صفحه وب تنها تكيه كردن به On-the-page SEO كافي نبوده و نتايج جست و جو را بهينه نمي كند. پس سيگنال هاي بيشتري براي تخمين بهترين صفحات مختص به هر جستجو خاص مورد نياز است.

تاكتيك هاي رتبه بندي و سئو

موتورهاي جستجو مي خواهند به انجام جستجوگرها را مردم بسپارند زيرا مي توانند به بهبود نتايج جستجوي خود كمك كنند. موتورهاي جستجو انتشار پست هاي وبلاگ و ويديوها را براي تشويق تكنيك هاي خاص SEO ارائه داده اند.
با اين حال، برخي از تكنيك ها از نظر موتورهاي جستجو "SPAM" يا "BLACK HAT" هستند كه مي تواند باعث كاهش رتبه شما شود يا اينكه صفحات شما را به طور كامل از نتايج جست و جو حذف كند.
نقض ها معمولا تاكتيك هاي عمومي هستند كه به معناي فريب دادن يا دستكاري درك يك موتور جستجوگر از ارتباط واقعي و اقتدار يك وب سايت است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/3/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.