جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

اصول طراحي سايت تميز

۱۰ بازديد

مينيماليسم هميشه يكي از چيزهايي است كه بيشتراوقات توجه من را به خود جلب ميكند چه در مورد طراحي داخلي، افراد، مد و يا طراحي وب باشد. هنگامي كه شما به دنبال اطلاعات هستيد مثلا در اينترنت ، ممكن است به دليل جريان تبليغات يا چيزهاي مختلف ، طرح هاي رنگارنگ و پيچيده اي كه در هنگام مرور يك وبسايت وجود دارد اذيت شويد در حالي كه به دنبال مطالب مهم تري هستيد . اين چيزي است كه بايد در هنگام طراحي يك چيز جديد براي پست كردن در اينترنت، در ذهن طراح سايت وجود داشته باشد .

 

همانطور كه در هر دامنه حرفه اي ديگراينطور است، در طراحي سايت هم تمرين همه‌چيز را بهتر و عالي تر ميكند ، مگر اينكه شما يك نابغه باشيد .به همين دليل، اگر كسي در مورد ظاهر وب سايت آينده خود مطمئن نيست، پس براي انجام آن، يك تحقيق جامع ضروري است.

من نمي توانم ايده هاي طراحي را ارائه دهم زيرا احتمالا اين ايده ها متناسب با ايده هايي كه در ذهن افراد طراح ديگراست نخواهد بود.اما من مي توانم با چند نكته به آنها كمك كنم تنها با چند نكته در موردطراحي سايت هاي تميز و مينيمال، جايي كه محتوا چيزي است كه غايب است، زيرا در پايان اين مهمترين خروجي وب سايت است. آيا ميدانستيد كه طراحي مينيماليستي چندين دهه پيش در سوئيس به كار گرفته شده است كه از طريق طراحي گرافيكي، موسيقي، ادبيات، نقاشي و در نهايت طراحي سايت به رسانه ها اعمال مي شود؟ و حالا به نكات توجه كنيد :

سعي كنيد از اصل اطاعت كنيد - كمتر بيشتر است

اين اصل در مينيماليسم ضروري است و بدون آن - اين نوع طراحي قابل قبول نخواهد بود. اجتناب از طراحي فراوان، با تعداد زيادي از عناصر كه در واقع واقعا مورد نياز نيستند. اگر چه شما مي خواهيد طراحي به بهترين شكل و متفاوت ازديگران بنظر برسد به اين معنا نيست كه شما بايد آن را با عناصر غير ضروري تزئين كنيد. اين همچنين براي محتواي شما در وب سايت شما اعمال مي شود. از اطلاعات بيش از حد ارائه شده به روش هاي مختلف اجتناب كنيد. هر مطلب را يكبار اما به روش صحيح بيان كنيد .

روي محتواي خود تمركز كنيد

علاوه بر انتخاب عاقلانه محتوا در وب سايت ، شما همچنين بايد توجه داشته باشيد كه چگونه اين محتوا ارائه شده است. انتخاب فونت مناسب كه به صورتي خوب ظاهر مي شود اما در عين حال باعث بهم خوردن طراحي شما نمي شود بسيار مهم است. خوشبختانه اينترنت مجموعه اي جالب و سرگرم كننده از فونت هاي مختلف براي استفاده شما ارائه مي دهد. شما فقط بايد با صبر و حوصله وبسايت خود را بطور مناسب طراحي كنيد .

فضاي سفيد مقدس

اين احتمالا يك تعريف غريب براي يك اصل است اما واقعا مهم است. فضاي بيشتر فضاي سفيد كمتري دارد و اين چيزي است كه واقعا در سايت ها كمتر طراحي شده است. نگران نباشيد ، آن را ترك كنيد، در عوض بر برخي از عناصر جالب تمركز كنيد كه مي توانند آن را در صورت لزوم پر كنند. فضاي سفيد باعث مي شود كاربر محتواي آن را آسانتر كند و مطمئن هستم كه اين چيزي است كه هر طراح به دنبال آن است.

از گرافيك با تاثير قوي استفاده كنيد

استفاده موثر از گرافيك در يك طراحي وب تميز گام ديگري براي برداشتن است. اگر شما بسيار هنرمند هستيد و مشتاق هستيد از گرافيك و تصاوير مختلف در طراحي سايت خود استفاده كنيد، آن را عاقلانه انجام دهيد. تمام ايده هاي خود را به يك يا دو گرافيك جمع آوري كنيد و سپس در هنگام طراحي وب سايت از آن استفاده كنيد.
ادامه دارد

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/21/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.