پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

شركت گوگل تاييد كرد كه ،AJAX چگالي خزش سايت (Crawl Budget) را مصرف مي كند

۱۴ بازديد

(اِيْ‌جكس (AJAX؛ سرواژه? Asynchronous JavaScript And XML)، مجموعه‌اي از استانداردها و فناوري‌هاي وب است كه به كمك آن‌ها مي‌توان برنامه‌هايي مبتني بر وب توليد كرد كه به آساني با كاربران تعامل داشته باشند. با استفاده از اين فناوري‌ها و با كمك انتقال تكه‌هاي كوچك داده و اطلاعات از رايانه? خادم (Server)، صفحات وب از حالت منفعل خارج مي‌شوند و واكنش‌هايي مناسب با رويدادها انجام مي‌دهند. اي‌جكس معماري جديدي براي برنامه‌هاي تحت وب است، كه با سرعت بسيار زيادي در حال گسترش بوده، و كمتر كاربري در اينترنت است كه هنوز گذرش به يكي از صفحاتي كه با اين معماري ساخته شده‌اند نيفتاده، و از قابليت‌هاي فوق‌العاده آن بهره‌مند نشده باشد. Gmail, Google Map, Google Suggest, Orkut، و اسامي آشناي ديگر، نمونه‌هايي هستند از كاربرد اي‌جكس. با استفاده از اين معماري، صفحات وب تعامل بسيار خوبي با كاربران خواهند داشت. بعلاوه، مهم‌ترين مزيت اين معماري اين است كه ديگر براي انجام هر كاري، لازم نيست صفحه وب دوباره بارگذاري شود.)

(چگالي خزش سايت در سئو ميانگين تعداد صفحاتي است كه روزانه پيمايش مي شوند. در واقع از طريق چگالي خزش تعيين مي كنيم كه گوگل چقدر براي پيمايش سايت شما و سئو ي آن زمان صرف مي كند)

اگر نياز است تا چگالي خزش خود را براي بيشترين تأثير سئو بر روي گوگل پلي بهينه سازي كنيد، بايد اين مقاله را مطالعه كنيد.

در ژانويه سال 2017، گري ليس از شركت گوگل، اسنادي را بر روي گوگل بلاگ منتشر كرد كه توضيح مي‌دهد چگونه چگالي خزش براي وب مسترها و سئو ها كار مي كند. وي هم اكنون اين اسناد خود را به روز رساني كرده است تا به صورت واضح نشان دهد كه AJAX هم اكنون مي ‌تواند چگالي خزش سئو در وب سايت را مصرف كند.

شفاف سازي

به روز رساني منتشر شده درباره سئو نشان مي‌دهد: به طور عمومي، url هايي كه توسط گوگل بات كرال مي شوند توسط چگالي خزش سئو ي سايت سايت محاسبه مي شود. URL هاي متناوب مانند AMP يا hreflang، همچنين محتواي جاي سازي شده مانند css و جاوا اسكريپت كه شامل AJAX هستند، ممكن است براي سئو كرال شوند و از چگالي خزش سئو ي يك وب سايت استفاده كند. به طور مشابه، زنجيرهاي مسيرهاي طولاني نيز ممكن است بر روي عمليات خزش تاثير منفي داشته باشند.

چگالي خزش چيست؟

شركت گوگل، چگالي خزش سئو را با عنوان تعداد url هايي كه گوگل مي تواند كرال كند تعريف كرده است. به صورت خلاصه، چگالي خزش، تركيبي از دريافت رتبه بندي كرال سئو و تقاضاي آن است.

چه چيزي تغيير كرده است؟

شركت گوگل به وضوح اعلام كرد كه هيچ گونه از موارد پيشين تغيير نكرده است و اعلام كرد كه AJAX/XHR ، چگالي خزش سئو ي وب سايت شما را مورد استفاده قرار مي دهند و پيش از اين نيز همين طور بوده است.

شركت گوگل بارها اعلام كرده است كه چگالي خزش چيزي نيست كه بخواهيد در رابطه با آن نگران باشيد و اغلب وب مسترها و سئو ها نبايد نگراني از اين بابت داشته باشند. شركت گوگل اغلب سايت هاي خود را بدون مشكل كرال مي‌كند. سايت هاي بسيار بزرگ نياز دارند تا كرال هاي سئو ي خود را اولويت بندي كنند و اگر بخواهند AJAX/XHR براي بار دوم چك كنند، بايد به شركت گوگل اطلاع دهند تا آن ها را تاييد كند و مه متر از همه، اگر قصد دارند تا اين اقدامات چگالي خزش آن ها را تحت تاثير قرار دهد بايد شركت گوگل را مطلع سازند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/135/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.